Wat kost een goede satalietontvanger-schotel?

En dan bedoel ik een compleet pakket waarmee je dan ook klaar bent.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Naargelang wat je van de schotel verwacht kan je al een volledige set vinden vanaf 150 tot vele honderden euro's.
Om een maximum aan satellieten binnen te krijgen kan je ook voor een draaiende opstelling kiezen.
Wanneer je echter enkel de ontvangst van canaldigitaal nastreeft heb je genoeg aan een antenne van 40cm (50€) een dubbel LNB (30€) en een digitale tuner zonder HD ontvangst (100€) of met HD ontvangst (300 tot 700€) naargelang of je met of zonder Harddisk en PVR (opname op een uitwendige harde schijf) wenst. de basic set heb je dus al voor een goede 180€)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kiezen voor een installatie met rotor is niet alleen prijzig maar vereist ook 360 graden vrije ruimte voor de schotel of
toestemming van de gemeente om deze installatie op uw dak
te mogen plaatsen. Is de te plaatsen schotel groter dan een bepaalde diameter, dan kan men te maken hebben met vergunningen of voorwaarden van de gemeente.
Informeer eerst of plaatsing toegestaan is.

Andere antwoorden (2)

Kijk op CanalDigitaal.nl voor aanbiedingen, satellietontvangers,
schotels, zenderpakketten en abonnementen.

Een aanbieding van een bouwmarkt biedt meestal free to air zenders, en dat zijn niet de zenders die u gewend bent.

Een andere optie is Digitenne.
Check in dat geval de bereikbaarheid via de postcodecheck.

Mbt de schotel kijk of deze vrij naar het zuiden gericht kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zeer goede radio en tv ontvangst met beide systemen.
(Amsterdam)
je moet tellen op zo n 500 euro compleet klaar
installeren zou ik laten doen door een vakman en je moet ook goede kabel gebruiken
je betaald wel elke maand aan canal digitaal een bedrag voor het pakket waarnaar je wilt kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan wat je voor ontvanger wilt
neem je een dreambox dan ben je bijna 1000 euro kwijt
dus een bedrag rond de 500 euro is helemaal niet extreem hoog
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de instructies van canaldigitaal is zelf plaatsen en instellen een fluitje van een (euro)cent. U kunt ook de componenten los kopen op Marktplaats.nl Dan heeft u 3 installaties voor 500 eur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je wel zeker weten dat je een ontvanger hebt die canal digitaal is goedgekeurd want anders krijgt hij zijn update niet en ben je na een paar weken uitgekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De info op de site geeft aan welke types geschikt zijn.