Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sluit ik mijn televisie aan op mijn stereo?

Ik heb een LG32LE4500 tv gekocht. Die wil ik aansluiten op de versterker van mijn stereo installatie. Op de tv zit een optische audio uitgang. Kan ik die gebruiken om mijn audio van de tv over mijn stereo te krijgen?
Wat voor kabel heb ik dan nodig? De input van mijn stereo heeft alleen tulppluggen. Is dat aan te sluiten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee dat kan niet. Ik zat met hetzelfde probleem. Een dure oplossing zou de aanschaf van een nieuwe versterker met optische aansluiting zijn. Een veel goedkopere oplossing is de headphone uitgang van je tv te gebruiken en daar een verloopstukje naar 2 tulpjes op te zetten. Misschien kwalitatief niet zo goed als optisch maar het werkt verder prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ik doen

Andere antwoorden (2)

Als er nog een scart op zit, dan zit daar ook het analoge audio signaal op en ben je met een goedkoop verloopstekkertje klaar (Conrad of de elektronica shop).

Succed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is nog een 3de mogelijkheid die alleen helpt als je tv kijkt via een settopbox (digitale tv) met component of composiet. Je sluit dan RGB of geel aan op je tv en rood/wit op je speaker. Misschien is het ook mogelijk als je met HDMI kijkt en het geluid ook nog steeds analoog uitgegeven wordt door je kastje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding