Waar moet ik op letten bij de aankoop van een TV om Formule 1 en van Voetbal de beste beelden te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

en HD (geen HD ready; is toch minder scherp).
En dan een abonnement op digitale TV nemen met zo mogelijk een HD pakket.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de beelde die je ziet ligt niet aan je tv hoor,,.. ik zou naar de beeldschermresolutie kijken. vooral GEEN plasma tv, en MEER dan 100Hz

Toegevoegd na 1 minuut:
en contrast verhouding is ook wel interessant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
de meningen over de meerwaarde van bijv. 200Hz zijn verdeeld.
Ik heb overigens zelf wel een 200Hz LED TV en ben er goed tevreden over.
Neem een HD of full HD TV, flatscreen en kijk hoe groot je je scherm wilt hebben. Ligt er ook aan hoe ver je van de TV gaat zitten. Loop naar een winkel en vergelijk de briljantie van de schermen. Wat staat je het meeste aan qua kleurweergave en scherpte.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plasma staat bekend om zijn beste kwaliteit beeld weergave vooral bij sprot/films/games
Het aantal Hz,heeft bij de meeste tv's in de winkjel geen meerwaarde,het zit al zo hoog dat je het verschil niet meer kunt waarnemen

HD abbonement heeft alleen zin als de formule 1 op een HD zender wordt uitgezonden, dat is nog vrij weining

( progamma aan bod, maar er zijn erveel gescealed,maar nog altijd minder dan HD kwaliteit)

Overigens ga niet vergelijken bij de grote elektronica zaken,daar worden de tv's niet op eerlijke manier vertoond
doordat ze de ene tv die ze graag willen verkopen anders aansluiten dan een ander tv

kortom....Plasma (als je het niet erg vindt om op jaarbasis bij gemiddeld gebruik ca 30 euro aan stroom meer betaald)
HD decorder ( of ingebouwde ci+ module) aansluiten met hdmi kabel ( laat je niet gek maken door er 1 aan te schaffen van 100 euro!!
en evt hd-abonnement

Toegevoegd na 7 minuten:
aanvulling consumentenbond ( uit tijdschrift)
Plasma :
Betere kijkhoek
Beter in zwarte en witte passages
Sneller in beeldverwerking ( denk vooral aan sport)
ruim 3000x meer kleuren!!
Stroomverbruik is inmiddels vergelijkbaar als LCD(zie ook cons.gids) omdat bij zwart beeld een plasma niets verbruikt en bij wit volop.
B

Nadeel is tegenlicht correctie bijv bij zonlicht inval
zeg maar het weerspiegelen net als op de oude beeldbuis,komt door de glas plaat die ervoor zit