ik heb hulp nodig met de instelling A/V van me TV. Wat betekent CVBS, of RGB, of S-Video?

Ik heb een LG tv en een Humax ontvanger, maar ik denk dat ik heb bij instelling iets verkeerd gedaan. Het geluid is super slecht! Het ziet op 85!! (maximum is 100). Ik heb net gezien dat bij instelling van A/V (de tv) bij: TV-SCART het ziet op ''RGB''. Bij VCR-SCART het ziet op ''CVBS''.
Is dit goed? Moeten niet beide zitten of bv'' RGB'' of ''CVBS''?
Wat zijn ze? En S-Video?
AUB? Wilt iemand helpen?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

sluit je de ontvanger niet met een hdmi kabel aan? staat je humax ontvanger verder dan +- 10 meter van waar je signaal uit de muur komt. sluit dan eens een antenne versterker aan. en heb je al een ander kabeltje geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CVBS betekent Composiet Video Blanking & Sync, RGB betekent Rood, Groen Blauw en S-Video is composiet video gesplitst in helderheid en kleursignaal.
Het zijn alledrie normen om beeld te versturen, het heeft niets met het geluidssignaal te maken.
Waarom je geluid slecht is kan ik hieruit niet opmaken.
Wat is het probleem?
Als het te zacht is dan heb je waarschijnlijk de SCART-aansluiting gebruikt en het volume op de afstandbediening van de Humax op laag gezet, waarna je met de afstandbediening van de TV het volume veel te ver moet opdraaien. (andersom kan ook nog)
Remedie: kies op beide afstandbedieningen een gemiddelde stand.