Heb ik nou een Full HD of een HD Ready tv?

Ik heb een tv die geen full hd zou ondersteunen echter mijn ps3 speelt vlekkeloos in 1080p af.. En bovendien is het een tv met USB Ingang waar ik laatst Alice in Wonderland eveneens in 1080p heb afgespeeld. In het boekje zelf staat dat hij niet hoger zou komen dan een resolutie 1366 x 768, wat ikzelf eigenlijk een beetje een gekke resolutie vind.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt een HD ready TV. De genoemde resolutie is typisch voor HD ready.
Je PS3 geeft full HD door maar je tv geeft dan gewoon lagere resolutie weer (720p).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een Full HD signaal kan alleen via een HDMI of DVI kabel worden doorgegeven aan een tv. Via geen enkel andere kabel is dat mogelijk, ook niet usb. Dat de PS3 een HD signaal uitstuurt, wil niet zeggen dat de tv iedere aangeboden pixel laat zien. Het beeld wordt teruggerekend (of opgerekt als het een SD signaal betreft) naar de resolutie die de tv wel kan weergeven.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn TV geeft zelf aan dat de resolutie 1080p is en ook geen 1080i. De PS3 staat ingesteld als 1080p en de TV heeft dit ook "toegewezen". Wanneer ik dus mijn TV op HDMI 3 in dit geval zet komt er in de linkerbovenhoek van het scherm HDMI 3 1080p.
Over de USB gesproken mijn TV bevat een ingebouwde MediaPlayer. Die zelfs MKV bestanden ondersteunt en als ik mag geloven van de TV die ook laat zien in 1920x1280.
Welk merk en type is de TV? In principe kun je op elke TV elk type signaal kijken, zelfs op een hele oud CRT TV kun je als ingangssignaal 1080p hebben echter is het beeld op de TV dan niet 1080p maar van de maximale resolutie die de TV kan weergeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al zou het full hd zijn,dan zou je het verschil met hd niet zien mits je tv groter is dan 107 cm en je blu ray ( zoals je psp3) films afspeeld en meer niet
progamma's zijn er niet in full hd en zullen er ook niet komen
is je tv kleiner dan 107 cm,dan kan je met het blote oog het verschil met hd niet zien

Toegevoegd na 15 uur:
oja dit wou ik toch ff kwijt...."minder beeld"

dus jij denkt dat je full hd kijkt met je beeld???

de beste grap die ik ooit heb gehoord....ik neem dat je snapt dat een progamma/film ook met full hd camera;s moet zijn opgenomen???nee dat wist je zekers niet...anyway dat gebeurd dus niet