Is rg59 coax geschikt voor upc?

Ik moet een coaxkabel trekken voor upc (internet+dig.tv). Ik heb nog een stuk rg59 kabel van de computer. Is dit schikte kabel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

RG 59 kabel wordt algemeen gebruikt als RF-verbindingskabels bij videorecorders en voor doorgifte van composiet-video.
Over langere afstanden is het minder geschikt omdat dan de hogere frequenties te veel verzwakt worden.
Probeer het gewoon, waarschijnlijk werkt het in jouw situatie, controleer de werking door de hoogste kanalen in de band te bekijken.

Toegevoegd na 3 minuten:
De doorgifte van digitale signalen zal minder problemen geven zoals ook op wikipedia te lezen staat: RG59 wordt juist bij professioneel digitaal audio gebruikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als er maar 1 antwoord is dan is dat natuurlijk de beste. haha
Maar toch dank voor de uitleg.