Welke tablet is het beste/makkelijkste voor ouderen?

Mijn oma wil graag een tablet kopen. Maar ik zou graag willen weten welke tablet voor haar het beste en het makkelijkste is. Bij antwoord graag vermelden waarom etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tablets
9.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind de appel absoluut de makkelijkste !!! Geen twijfel mogelijk . Maar de nieuwe generatie Samsung zijn ook een stuk prettiger . Niet de vraag maar toch !! Wil je alleen spelletjes en mailen ! Ik had laatst zo'n mini tablet in m'n handen ! Prima , goedkoop , simpel , je hebt ze ook met of zonder sim kaart . Zelfs te koop bij grote speelgoedwinkels . Of Dixon of zulke winkels . Ps de iPad mini wordt straks goedkoper , en komt er een aan met retina scherm (dus nu niet kopen ) dan worden de huidige modellen afgeprijsd ( in de USA is dat al aan de gang , de nieuwe is daar ook niet ) vaak bij Apple een model , heet 1. Daarna 1s , enz tot dat er echt iets nieuws een nieuw nr . Er is in de Amerikaanse bladen al veel gespeculeerd over mini iPad 2 ? En de nieuwe iPad 3 , dan altijd enorme afprijzing voorgaand model .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij kennn jouw oma toch niet?
Hoe handig is ze.
Hoeveel hulp krijgt ze. Niks is handiger voor ouderen.
Geen oudere is hetzelfde. Ik maak bezwaar tegen het generaliseren........

Antwoorden (4)

Zojuist van een kennis gehoord die de Samsung Galaxy Tab II heeft aangeschaft op aanraden van schoonzoon die hem zelf ook al een tijd gebruikt.

Bevalt erg goed. Licht in gewicht. Overzichtelijke functies, heel veel gratis apps, handig op te laden. Prima scherm en accugebruik. Bovendien ook nog eens goedkoop € 279,00.

Toegevoegd na 9 uur:
Nav een gekregen reactie: Galaxy Tab II moet zijn: Galaxy Tab 2, heeft een 10,1 inch scherm
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paracetamol. Die werkt tegen pijn En koorts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je de Galaxy Tab 2? De Tab II bestaat namelijk niet...
Ceeve
11 jaar geleden
Je hebt gelijk WDHBGS het type tablet is Galaxy Tab 2
In een test was de Asus tablet Transformer TF300T1E030A Beste Koop. Deze tablet kost nog geen €300 en heeft een 10,1" scherm. Een 7" is vaak wat minder goed leesbaar, de Google Nexus 7 is dan een goede keuze voor ongeveer €250.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Google Nexus 7 is juist een 7" tablet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat staat er ook bij dat het een 7" is. De uiteindelijke keuze tussen 10 of 7 inch is een persoonlijke keuze. Een klein formaat is handzamer maar minder goed leesbaar. Vind je leesbaarheid belangrijk dan kies je voor de 10 inch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn Google Nexus is uitstekend leesbaar!
Net zo goed als de grote Acer van mijn man.
En bovendien kun je altijd de tekst vergroten,
dus dat vind ik geen argument.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Momopoylo Je man heeft voor een groter scherm gekozen en jij hebt liever een kleiner scherm. Het is en blijft een persoonlijke keuze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat bedoel ik juist!
Je moet die oudjes niet allemaal over een kam scheren.
Dat heeft helemaal niets te maken met leeftijd!
N I K S dus.

Waar je op kan letten: Als iemand nooit wat doet of gedaan heeft met Aplle-dingen
koop dan geen Ipad.
Ik vind dan Android dingen wat vriendelijker en logischer.
Maar ook dat vinden mensen onzin. Allemaal kwestie van wennen.
Mijn man is 74 jaar en heeft een Acer tablet, waar hij erg blij mee is.
Ik heb zelf "als oudere" een kleine tablet, 7", de Google Nexus 7, en daar ben ik weer heel blij mee, omdat die zo fijn in mijn handtassen past.

Vraag dus: Wat wil ze er mee gaan doen. Wil ze er veel E-books op, wil ze er veel spelletjes mee doen, wil ze veel apps downloaden, wil ze alleen maar eens kijken hoe zoiets nu werk, heeft ze draadloos Wifi thuis, zodat ze er makkelijk mee op internet kan..............etc.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog meer vragen:
Hoeveel geld wil ze er aan besteden?
Heeft ze veel opslagruimte nodig?

Vul al die wensen in en kies dan wat het beste past.
http://www.kieskeurig.nl/tablet/beste

En verder: De consumentenbond heeft de tablets onafhankelijk getest.
Opvallend: de duurste tablet scoort niet als beste...
http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/computers/tablet-pc/beste-tablet/?cid=sea_google_tablets
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben een ervaringsdeskundige!
Ik ben namelijk ook een oude oma.
Ik weet dus waarover ik praat.
En mijn anonieme minnaar niet..........=:))
Een ipad. Is veel gemakkelijker dan een android. Uit eigen ervaring: oma een galaxy gegeven maar daar konden ze helemaal niets mee. Daarna en ipad en dat gaat een stuk beter. Hebben ze ook nog eens heel veel plezier van.