Kan het kwaad om een oplader met aangesloten apparaat in het stopcontact te houden?

Als ik vaak ga slapen haal ik meestal de stekker eruit maar ik heb gisteren de oplader een nachtje in de stekker laten zitten

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tablets
2.2K
TurfGraver
7 jaar geleden
Bij een goede oplader mag dat geen probleem zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee hoor, zeker voor een keertje is dat niet erg. De oplader slijt er misschien een heel klein beetje meer van dan dat je hem er niet in laat zitten en hij verbruikt waarschijnlijk ook een heel klein beetje stroom.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik laat als sinds ik in 1997 een mobiel toestel heb de lader in het stopcontact, inmiddels ben ik met m'n tiende toestel bezig en houd deze traditie in stand... Halfgeleiders 'slijten' niet echt zoals hierboven beweerd wordt, en het heeft mij nog nooit in de steek gelaten, en als dat gebeurt heb ik nog wel een reserve lader liggen. Het kan geen kwaad om je oplader 's nachts in het stopcontact te laten, het is immers daarvoor ontworpen... 's nachts laden, overdag bellen en sms'en en internetten...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat hebben halfgeleiders met transformatoren te maken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou het geen hele nacht opladen; heb voor dat soort situaties een speciale afteltimer(countdowntimer) besteld bij Bol.com(ca. 15 euro) die ik kan instellen op verschillende tijden zodat het opladen vanzelf stopt na de ingestelde tijd(bijv. na 4 uur gaat de stroom uit en stopt het opladen,
een oplader kan trouwens best erg warm worden en zelfs in brand vliegen of smelten
groet van Joske11
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@lsdensoo: "halfgeleiders met transformatoren te maken" Alles! Of hoe denk jij dat Apple en andere fabrikanten zoveel vermogen in zo'n klein ladertje kunnen prakken?!? Transformatoren is van heel lang geleden hè? Je treft geen trafo's meer aan in laders van laptops / telefoons. Het zijn allemaal triac gebaseerde schakelingen geworden... En hup nu triac googelen(!)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Joske: " oplader kan trouwens best erg warm worden en zelfs in brand vliegen of smelten" Dan heb je niet de juiste lader, dan is de lader onder bemeten voor hetgeen wat je wilt laden. In leken taal: Te weinig A
Laders die genoeg A kunnen leveren worden niet (of minder) warm.

Antwoorden (1)

Nee, het is niet erg als je je mobiele telefoon de hele avond aan de oplader laat. je telefoon is slim genoeg om bij 100% te stoppen. Dat doen de meeste opladers. Natuurlijk moet je dat niet elke avond doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee het kan idd geen kwaad, wel verspilt dit in theorie een beetje aan stroom (ook als de telefoon niet aangesloten is).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zie: https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/countdown%2Btimer/N/0/Nty/1/search/true/searchType/qck/suggestedFor/countdo/originalSearchContext/media_all/originalSection/main/defaultSearchContext/media_all/sc/media_all/index.html