Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt mijn telefoon zo heet, terwijl ik niet eens heel veel energie verbruik?

Mijn telefoon wordt altijd heel erg snel warm als ik een bepaald spel speel. (PUBG mobile)
Ik snap zelf niet zo goed waarom mijn telefoon zo heet wordt, want als ik bijvoorbeeld YouTube kijk. (YouTube verbruikt veel meer MB/energie per seconde dan dat spel.) Wordt mijn telefoon NIET warm (zelf met hoesje), speel ik dat spel wel (zonder hoesje), dan wordt mijn telefoon extreem heet.

Wat het zou kunnen zijn is dat ik tijdens het spelen van dat spel mijn beide handen om mijn telefoon heb, dat houd een beetje de warmte binnen.

Natuurlijk zit ik uit de zon met mijn telefoon en speel het spel zonder hoesje, zoals ik al zei.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tablets
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je veronderstelling dat hoe meer MB's je verbruikt des te meer energie het toestel verbruikt klopt niet. Het is de processor die de grootverbruiker is, en dat is nou precies wat YouTube minder gebruikt dan een spelletje spelen waarin veel graphics gerenderd moet worden. Die extreme hitte komt van je passief gekoelde processor doordat je deze enorm aan het werk zet. Maar wees niet bang dat je toestel te heet zou worden met spelen in de zon, want er zit een thermische beveiliging op die het toestel vanzelf uitschakelt uit zelfbescherming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding