Hoe groot is de capaciteit van Google Photos op mijn tablet?

Of met andere woorden: Hoeveel foto's kunnen er daar op of in? Ik heb ook Dropbox maar die is bijna vol. De mogelijkheden van bewerken vind ik bij Google Foto beter en ik hoop dat die nu niet ook zometeen gaat melden dat hij bijna vol is.

5 jaar geleden
in: Tablets
6.1K

Antwoorden (2)

Google Foto's is gratis, handig, praktisch en makkelijk. Google Foto's doet dingen die andere foto-apps niet doen:

- Geeft je gratis onbeperkte opslagruimte.
- Analyseert en ordent je fotocollectie terwijl jij iets leukers doet.
- Bewerkt je foto's spontaan tot nieuwe gestileerde foto's, verhalen, animaties en collages.

Tegelijkertijd leert Google veel over jou... Het is bijna eng om te zien wat Google automatisch herkent in een foto. Gratis, maar toch ook niet; je betaalt met een extra gedetailleerd profiel van je leven. Of die ruil een goede deal is, hangt af van de waarde die je toekent aan jouw privé-informatie.

Altijd last van een volle camerarol? Google heeft hiervoor een opruimfunctie. Die zorgt ervoor dat foto’s en video’s van je toestel worden verwijderd, als er al een backup van is gemaakt. Als je in de instellingen op Ruimte vrijmaken tikt, scant Google Foto’s op dubbele exemplaren en op foto’s die al online zijn opgeslagen. Die worden uit de lokale opslagruimte van je toestel verwijderd, zodat jij meer ruimte op je toestel overhoudt. Je vindt dit via de Instellingen > Apparaatopslag > Ruimte vrijmaken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
15 GB* als je ze ongecomprimeerd doorstuurt, ongelimiteerde ruimte als je ze door Google laat comprimeren.

*Die 15GB is dan de opslag die je deelt met al je andere bestanden op Google Drive, dus ook je e-mails.

https://photos.google.com/settings Hier kan je zien hoe je Photo's hebt ingesteld en hoeveel ruimte je nog hebt op Drive.

Gecomprimeerd zijn de foto's nog steeds van goede kwaliteit en hoge resolutie. Voor foto's van tablets en telefoons zal er weinig verschil zijn met origineel.