Waarom werkt mijn laptop lader niet meer?

Ik heb een HP Chromebook van net een jaar oud. Hij heeft het al die tijd prima gedaan. Tot vandaag, want vanmorgen stopte mijn laadkabel er opeens mee. Ik heb mijn laptop al een keer opnieuw opgestart, 30 seconden gewacht etc., maar niks helpt. PS: het ligt niet aan het stopcontact want ik heb het bij meerdere stopcontacten geprobeerd. Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Tablets
1.9K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is de adapter (kastje in het laadsnoer) defect. Bij mijn oude laptop (ook HP) is dit al een paar keer gebeurd. Je kunt bij een computer speciaalzaak of online dan gewoon een nieuwe kopen. (wel even goed kijken of wattage, voltage en de stekker overeen komen)

Minder waarschijnlijk maar ook mogelijk is dat er een draadbreuk in de laadkabel zit. Bij normaal gebruik gebeurt dit niet zo snel.

Tot slot kan de aansluiting op de laptop defect zijn maar ook dit gebeurt niet zo snel. (behalve als een kind er klei in propt of zo)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Check eerst even of de stekker van de netsnoer goed in de adapter zit gedrukt. Het komt wel eens voor dat deze wel klem zit maar geen contact maakt.