Moet ik mijn 3g op mijn ipad uitzetten als ik thuis ben en wifi wil gebruiken?

Ik heb een sim-kaartje op mijn ipad. Thuis heb ik wifi. Schakelt mijn ipad automatisch over naar wifi of moet ik mijn simkaartje uitzetten? En hoe moet ik dat dan uitzetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tablets
1.9K

Antwoorden (4)

Je iPad zal automatisch overschakelen en dat kun je ook zien aan het veranderde icoontje. Geen reden om je 3G uit te zetten, hetzij dat je op bepaalde plekken in je huis geen [voldoende] dekking met WiFi hebt maar wel een goed 3G signaal.
Om 3G uit te schakelen, kies je in het beginscherm 'Instellingen' > 'Mobiele data' en zet je deze instelling op 'Uit'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zet 3G niet uit bij mobiele data, je 3G gaat er wel mee uit maar je hele verbinding is wel weg (stel je wilt wel internet maar niet teveel batterij gebruiken, 3G kost veel energie)
Bovendien vergeet je een stap bij de instellingen, je moet eerst naar algemeen (in instellingen)
Op het moment dat je wifi kan gebruiken foet je iPad dit automatisch, je kan het verschil bovenin de balk zien. Wifi zijn 4 streepjes (eigenlijk 1 punt en 3 streepjes) boven elkaar (als je goeie verbinding hebt, bij een slechte verbinding heb je minder streepjes)
Als je geen wifi het staat er bovenin de balk '3G'. Je kan ook nog een rondje hebben (GPRS), maar dat is slechte verbinding, als er geen 3G of wifi beschikbaar is. Op het moment dat je wifi gebruikt worden alle mb's die je verbruikt dus ook bij je wifi verbruikt, dat maakt biets uit voor je 3G, die kan je gewoon altijd aan laten staan. Je iPad gebruikt altijd de best beschikbare verbinding.
Mocht je 3G toch vanwege een reden uit willen zetten, dan kan dit als volgt:
Instellingen > Algemeen > Netwerk. Hier kan je 3G (en mobiele data) aan en uit zetten!

Als je vragen hebt hoor ik het wel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet nodig nee, wanneer de wifi thuis is geaccepteerd in de iPad zal deze binnen dat bereik er automatisch naar overschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eey heb het als je beltegoed op je simkaart heb en je wifi aan dan gAat van je simkaart dus je kan hem beter uit zetten