Is de iPad mini 2 nog waard om te kopen?

Ik zit er over te denken om de ipad mini 2 te kopen. De prijs is goed 270 euro ongeveer. Maar hij krijgt de update van ios 10 wel, maar is dat dan zijn laatste update? Want als dat gebeurd is dat dan nadelig? En hoelang duurt het voordat er een nieuwe update komt? Dus is het waard om hem te kopen in verband met de software?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tablets
2.1K
erotisi
6 jaar geleden
Ik heb zelf een Ipad mini 1, hij is wel wat traag maar hij kan nog makkelijk de minder zware applicaties aan. De Ipad mini 2 is wel wat beter maar wordt wel na 2 tot 3 jaar een heel stuk trager, dan zal het ook niet fijn meer werken. Als je de minder zware applicaties wilt gebruiken dan is hij het zeker nog waard. Maar als je nieuwere applicaties bijvoorbeeld games wilt gebruiken dan zou ik toch wel een wat moderner apparaat kopen.
Over de nieuwe updates, die zullen niet meer komen voor dit apparaat. Dat is zowel nadelig als positief. Hij zal de allernieuwste applicaties niet meer kunnen draaien maar hoe vaker hij update hoe trager het apparaat zal worden. Hij zal dus op ios 10 blijven en daardoor langer meegaan.

Antwoorden (1)

De iPad Mini 2 is uitgekomen in 2013, en werkt op de A7 chip en heeft 1 GB RAM, dat is genoeg voor dagelijks gebruik en middelzware spelletjes, je kan de iPad Mini 2 vergelijken met een iPhone 5s aangezien deze twee apparaten allebei een A7 chip en 1 GB RAM hebben.
Wanneer de iPad Mini 2 geen updates meer zal krijgen is niet meer zo goed te voorspellen omdat Apple eerst elk jaar één iPad en één iPhone liet vallen en nu doet Apple het soms wel, en soms niet.
In iOS 9 konden alle apparaten van iOS 8 naar iOS 9 upgraden maar naar iOS 10 zijn ineens apparaten afgevallen, we weten dus niet of deze ook krachtig genoeg zijn voor iOS 11.
Maar voor spelletjes als Candy Crush, Minecraft, Subway Surfers, en apps als Facebook, Twitter, Instagram, Safari, Mail, iWork enz. heb je genoeg aan deze iPad.

Nog een tip:
Via Apple's Edu Store kan je goedkoper Apple producten kopen:
http://www.apple.com/nl-edu/shop