Waarom kan ik geen youtube filmpjes afspelen op mijn Samsung Galaxy Tab 2?

Mijn broer heeft een Samsung Galaxy Tab 2 (GT-P5110) met Android 4.2.2.
Als hij een filmpje wil afspelen op YouTube krijgt hij de volgende melding:
Je browser herkent geen van de beschikbare video-instellingen
Klik hier voor onze veelgestelde vragen over HTLM5 video

Dit gebeurt zowel bij Chrome als bij de YouTube App. Wie weet waar dit aan ligt en hoe dit verholpen kan worden?

Toegevoegd na 1 minuut:
De melding treedt niet bij alle video's op...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tablets
4.3K

Het beste antwoord

De tab 2 geeft zelf al het antwoord: hij kan de filmpjes niet afspelen. Samsung kan of wil Android niet updaten tot een versie, die wel de juiste codecs heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar zoals ik nog later toevoegde: sommige video's spelen wel af, anderen niet...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Utube filmpjes kunnen vele formaten hebben. Een aantal daarvan worden niet ondersteund door Android 4.2.