Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen bij kortsluiting, nat stopcontact?

Vanmiddag is een stopcontact nat geworden met als gevolg dat er een kortsluiting is gekomen en de stop omgeslagen is.

Nu 4 uur later wilt slaat hij nogsteeds meteen af als je hem omzet. Niks werkt, koelkast, kookplaten, internet... helemaal niets behalve het licht in de badkamer en wc.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

tinus1969
12 maanden geleden
Wat heb je al gedaan ? Stopcontact opengeschroefd? Binnenkant droog gemaakt?
tinus1969
12 maanden geleden
Zitten al die apparaten die niet werken inderdaad op één groep?
Jrmmm
12 maanden geleden
Nee, ik heb hem niet open gemaakt. Dit is nieuw voor mij, nog nooit eerder mee gemaakt. Ondertussen wel gezien dat het alleen om groep 2 gaat, heb deze groep uitgezet en de andere groepen getest hierdoor is er overal stroom behalve in de keuken, waar de natte stopcontact zit.
VraagAntwoord66
12 maanden geleden
Had pas geleden iets soortgelijks. Stop sloeg er meteen weer uit. We hebben 2 uur gewacht en alles stekkers die in die groep erin zaten eruit gehaald (dus van alle apparaten). Toen de stop weer aangezet (bleef aan) en dan 1 voor 1 de stekker er weer in doen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Plaats een elektrisch kacheltje met ventilator richting het natte stopcontact.
Na een tijdje is het vocht verdampt en gaat hij het gewoon weer doen.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
12 maanden geleden
Amadea
12 maanden geleden
Waar denk je dat dit ding dan stroom vandaan kan halen?
Als er geen stroom op staat kun je het afdekplaatje er af schroevem en met een föhn droogblazem.
(Lees meer...)
jc54
12 maanden geleden
Amadea
12 maanden geleden
Hoe wil jij die föhn dan laten werken?
jc54
12 maanden geleden
Verlengsnoer vanuit een wél werkend stopcontact......
tinus1969
12 maanden geleden
Ik zou overigens voorzichtig zijn met warme lucht. Mss eerst eens afdeppen?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing