Hoe werkt de alarmfunctie van de wekkerradioklok van het merk Smartwares CL-1474?

Ik heb een wekker gekocht van Smartwares CL-1474.
Met pijn en moeite is het gelukt om de huidige tijd en de alarmtijd in te zetten maar,het probleem is nu dat ik niet weet hoe ik de alarmfunctie in de '' Aanstand'' moet zetten .
Volgens de gebruiksaanwijzing (die erg beroerd is) moet ik de AL1 knop een tijdje ingedrukt houden en dan zou er een bepaald logo in de display moeten verschijnen, maar dat gebeurt dus niet zodat hij vooralsnog alleen maar in de UITstand staat.
Ik hoop dat iemand mij kan uit de brand kan helpen hiermee.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Ik heb zitten vergelijken of de informatie over het activeren van een alarmtijd in de andere talen van de gebruiksaanwijzing duidelijker verwoord is, maar dat levert niets op.
Ik neem trouwens aan dat je het benodigde (niet meegeleverde en door de gebruiker apart aan te kopen) CR2032 knoopcelletje wel in de onderkant hebt aangebracht.

Ik ben online gaan zoeken naar meer klachten over dit apparaat.
Ik heb alleen klantrecensies gevonden in het Duits van een zo te zien identiek model. https://www.amazon.de/Soundmaster-UR105WE-Uhrenradio-wei%C3%9F/product-reviews/B00SJW9LOC/ref=cm_cr_dp_d_show_all_btm?ie=UTF8&reviewerType=all_reviews
Daar waren de 5 inzenders in meerderheid opvallend ontevreden over, maar dat was om verschillende redenen, o.a. het felle niet echt dimbare licht. Eén klant gaf hem wel 5 sterren. Die had hem als cadeau gekocht, en hij had er geen klachten over gehoord. Duitsers zijn erg beleefd!
Amazon.de heeft er ook 6 soms licht beschadigde teruggestuurde tweedehandsjes van klaarstaan voor koopjesjagers.

Naast deze naam is dezelfde wekker ook als AudioSonic CL 1474 op de markt geweest. Met hetzelfde klantenservice-adres in Tilburg.

Een volgende stap is om de winkelier aan te spreken. Laat die maar eens demonstreren hoe het moet. Er zal wellicht een klein probleempje zijn waardoor het bij jouw wekker nu niet lukt; ik kan me moeilijk voorstellen dat ál die duizenden wekkers niet bruikbaar zijn.

Mocht er nou toch echt een fout in zitten, dan lijkt het me dat je je geld terug hoort te krijgen als ze niet een wél goed werkend exemplaar of anders zonder meerprijs een vervangend product (met een voor jou aanvaardbaar retro-uiterlijk) kunnen geven.

Linksonder op het eerste bladzijde staat o.a. het Nederlandse en het Belgische telefoonnummer van de klantendienst. Bellen tegen lokaal tarief. Ze zitten in Tilburg. In het uiterste geval kun je daar altijd nog beleefd Tiltburg van gaan maken!

De opmerkelijke zin “De gebruiker mag het apparaat niet onbeheerd achterlaten wanneer de stekker zich in het stopcontact bevindt.” is op zich uiteraard een unieke stok achter de deur om al bij de winkelier om teruggave van je geld te vragen of een andere oplossing af te dwingen. Dit apparaat is namelijk per definitie als wekker onbruikbaar, want je mag er dus niet naast in slaap vallen, en je mag ook niet overdag naar je werk gaan; dat heb je alvast in meerdere talen zwart op wit!