De vraag is niet goed te beantwoorden.
Er zijn honderden verschillende types waterkokers, van 350 tot 2500 Watt.
Afhankelijk hoe deze gebouwd zijn is het aantal Watturen dat ze om hoeveelheid water aan de kook te brengen gebruiken hoger of lager zijn.

In het algemeen zal een waterkoker meer gebruiken:
het water wordt aan de kook gebracht, en blijft enige tijd koken voor het ding uitschakelt.
Een Senseo stopt met verwarmen net voor het water kookt, dus dat kost minder energie (per liter).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt het er niet aan hoeveel water je in je koker doet? Die heeft in elk geval een groter waterreservoir.

Met deze bijdrage ga ik niet met de hoofdprijs naar huis, vooral gezien de rake uitleg van hierboven. Maar; voor die €0,03 cent per 10 bakkies maakt het eigenlijk niet zo veel uit wat er duurder is.