Hoe verwijder je vetluis aan de buitenkant van de wasmachine trommel?

Wij hebben sinds kort een tweedehands wasmachine gekocht, maar hij stinkt enorm!

We hebben al een aantal kookwasjes gedaan van 95 graden met soda, nog 1 met alleen vaatwastabletten en 1 met natuurazijn, maar geen van allen lijkt goed te helpen. Ook de afvoer, rubbers en de filters zijn schoongemaakt.

Het lijkt alsof de vetluis die aan de buitenkant van de trommel, door de gaten heen komt en in de trommel komt.

Hoe kun je de buitenkant van de trommel vetluis vrij krijgen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.9K
ItisILeClerc
6 jaar geleden
Bovenplaat verwijderen?

Antwoorden (1)

Wasmachines zijn in tegenstelling tot wat de reclame beweert, meestal brandschoon van binnen. Als de wasmachine stinkt, zit er waarschijnlijk iets in, wat er niet in thuis hoort, bijvoorbeeld een dooie muis. Met een lampje in de trommel kan je goed zien wat er buiten de trommel in de kuip zit. Met een ijzerdraadje kan je dat door de gaatjes naar de afvoer van de kuip wurmen en via het filter naar buiten krijgen.