Iemand ervaring met de Swivel Sweeper? Is het beter om af en toe de accu te laten leeglopen, of juist zo snel mogelijk weer op te laden?

Op zich voldiet-ie prima, maar ik weet niet wat beter is voor de (blijvende) zuigkracht van het apparaat!

Ik heb hem gekocht, om de plukken haar, stof, die mede door mijn huisdieren veroorzaakt (en mijn gebrek aan schoonmaaklust) zo snel mogelijk te verwijderen.
Echter die plukken stof kleven aan de bovenkant van de sweeper, in plaats van erin te verdwijnen!
Is daar ook een trucje voor, om het stof niet aan de bovenkant te laten kleven?

Of is een draadloze (steel)stofzuiger daar misschien beter voor?
Mijn stofzuiger staat op een moeilijk te bereiken plaats, dus zo'n Sweeper leek mij ideaal!

Dit zijn best wel wat vragen ineen, maar wel allemaal aan elkaar gerelateerd!

Bedankt dus alvast voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Vroeger met die NiCd batterijen was het nodig die regelmatig volledig te ontladen omdat die, wat men noemt een "elektrisch geheugen" hadden.
Tegenwoordig met die Ni-metaalhydride of lithium-ion accu's is dit niet meer nodig en kunnen die aan de lader blijven.

Misschien beter eerst eens met de steelstofzuiger het grootste deel vegzuigen en dan met de Sweeper netjes afwerken, het is tenslotte ook ontsmettend.