Hoe kan het dat mijn weegschaal verschillend gewicht aangeeft afhankelijk van waar die staat?

Kan het nergens vinden op internet. Of in ieder geval niet duidelijk.

Mijn digitale weegschaal staat op een tegel vloer in de badkamer. Maar als ik die zelfde weegschaal 2 cm verderop zet geeft ie wel een halve kilo of soms zelf meer (tot 2 kilo ofzo) verschil aan in de zelfde 5 minuten dat ik erop sta.
Hoe kan dit? En wat kan ik hieraan doen?
Want nu moet ik elke keer precies de weegschaal afmeten of die wel zo staat als de vorige keer.
De badkamer is niet groot genoeg om hem op 1 plek te laten staan.

Toegevoegd na 37 minuten:
Van mijn moeder hoorde ik dat ik er een plank onder moet leggen.
Kan dit helpen? Iemand ervaring?
Voordat ik naar de bouwmarkt ga om een plank te halen haha

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
47K
Cryofiel
10 jaar geleden
Het is een enorm zware weegschaal. Als je die van de ene plek naar de andere plek verplaatst, kost dat een heleboel moeite. Tijdens het verplaatsen verbrand je enorm veel calorieën. Als je na het verplaatsen op de weegschaal gaat staan, zie je direct dat je bent afgevallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas ben ik meestal zwaarder als ik er weer op ga staan haha.
Anders zou het erg handig zijn ja haha :P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb hier precies hetzelfde.
Het kan soms 5 kilo of meer schelen en ik denk dat het komt omdat het een oud huis is waarvan niet alles recht is hier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zet de weegschaal op een harde ondergrond, dus niet op een handdoek of badmat of houten vloer met vloerdelen, een verschil in hardheid van de ondergrond (stof) of klein verschil in hoogte (houten vloer) geeft grote verschillen.
Zet de weegschaal het liefst op de (waterpas) badkamervloer of op een stenen tegel (keuken) of iets dergelijks, in ieder geval altijd op dezelfde plek, daardoor kan het gewicht wel niet exact zijn maar zal het verschil tussen verschillende weegmomenten minimaal zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zet de pootjes van de weegschaal op 1 tegel, die tegel moet dan wel groot genoeg zijn.
Als er dan nog verschillen zijn, wordt het tijd voor een nieuwe.

Het beste antwoord

Uw weegschaal kan natuur ook defect zijn.
Dat kan u best controleren door die op één plaats te laten staan en er bv 5 maal na elkaar op te gaan staan, als die ok is moet die 5 x exact hetzelfde gewicht aanduiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ondertussen is mijn weegschaal overleden haha.
Hij was idd gewoon kapot. Heb nu een nieuwe en geen super dure ofzo en die geeft altijd het zelfde gewicht aan ook als ik er 5x op ga staan, dat deed de andere idd niet.

Andere antwoorden (2)

Het kan echt niet dat die weegschaal 'weet' waar hij staat en op een andere plek ander gewicht geeft. Waarschijnlijk is er een defect in de weegschaal, maar de locatie waar hij staat kan het gewoon niet aan liggen.
Heel misschien heb je iets magnetisch op die andere plek liggen, waardoor hij niet goed werkt, al zou ik het heel apart vinden dat hij dan een verschil aangeeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De kans is groot dat de vloer net niet helemaal recht is. Door hem ergens anders neer te zetten wordt jou gewicht net even anders verdeeld (je leunt bijvoorbeeld net iets meer op je linkerbeen) waardoor de weegschaal een net iets ander gewicht aan geeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik denk dat dat inderdaad de reden is, klinkt nogal logisch