Wat is de luidste wekker?

Mijn wekker is kapot en ik heb een nieuwe nodig. Omdat ik hem regelmatig niet hoor ben ik op zoek naar de luidste wekker. Misschien iets met een irritant piepgeluid?
Een linkje zou mooi zijn, dan kan ik hem meteen bestellen. Vast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vriendin... Als ze ontbijt op bed wilt... :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=9ux645XD2bQ Werkt prima zo te zien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het liefste zou ik een bed hebben dat omhoog klapt en me in één keer op m'n voeten zet, daar kun je echt niet doorheen slapen. (denk ik...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier kan je er zelf een maken: http://m.youtube.com/watch?v=8zEH5GxPNO8
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@wannabee bedoel je zoiets? http://www.youtube.com/watch?v=kQ-l5PlDa-k
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@bigmomma27: Ja, die wil ik! Dat bed is echt geweldig! (En ik zie nog wel meer toepassingsmogelijkheden dan alleen als wekker ;-)

Antwoorden (11)

De bellenwekker van de Hema. Die draai je nog gewoon op, dus ook geen last bij een stroomstoring!
Amadea
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
En dan die op een metalen schaal zetten met muntjes, als je daar niet wakker van word!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die heb ik nu ook. Zijn vrij luid maar ook daar slaap ik nog wel eens doorheen. Ik vind wel dat de opwindbare wekkers sneller kapot gaan. (daar heb ik geloof ik ook een abonnement op) Ik had er eens een paar kapotte meegenomen naar een collega die goed klokken kan repareren en die vertelde dat die met batterij toch veel simpeler van binnen zijn waardoor ze ook minder snel kapot gaan. En daar hebben we de schaal met muntjes. :-p Misschien ga ik het toch maar eens proberen.
Ik sliep vroeger ook altijd overal doorheen.
Maar daarvoor heb ik toendertijd het volgende op gevonden.
Een deurbel met transformator en deze aangesloten op een tijdschakelaar.
Geloof me, daar slaap je echt niet doorheen en mocht dat wel het geval zijn dan wekken de overige huisgenoten ( of je buren ) je wel.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De luidste wekker is er 1 die je zelf maakt dmv boxen en versterkers.

Iets anders (om wakker te worden) is 3 soorten wekkers kopen met verschillende geluiden. Zo raak je er moeilijk aan gewend en het is zo irritant dat je zeker wakker word. Zet ze wel een aantal meter van je bed, zodat je je bed uit moet om ze uit te zetten ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doe ik allemaal, haha. Meerdere wekkers, ook wat verder van m'n bed. Maar bedankt voor de tip.
Je hoeft niet persé de allerluidste wekker te nemen. Ik heb een collega die altijd te laat was op haar werk omdat ze daar doorheen sliep. Nu heeft ze een wake up light (maakt enkel het geluid van vogeltjes/de radio), hier wordt je op een natuurlijke manier wakker van het licht (en zelfs bij de diepste slapers helpt het, echt waar), het enige waar je rekening mee moet houden is dat je kamer wel echt donker moet zijn (dus geen lichtdoorlatende gordijnen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een ouderwetse opdraaiwekker op een bord zetten en er wat bestek bijleggen, werkt hier goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de Amplicom TCL 200 is de luidste wekker ter wereld

Geluidssterkte regelbaar tot 90 decibel

eigenlijk bedoeld voor slechthorenden

lees hier een review

http://the-gadgeteer.com/2012/03/12/amplicom-tcl-200-digital-alarm-clock-with-wireless-vibrating-pad-review/

http://www.nujij.nl/tech-gadgets/luidste-wekker-ter-wereld.10281367.lynkx#axzz24CHKKGlt

hier te bestellen voor 75 euro

http://www.seniorentelefonie.com/amplicom-wekker-trilkussen-p-471.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, klinkt goed!
Je hebt een wekker van winnie de pooh. Die is echt hard en speelt het melodietje af van winnie de P.

Ik sliep ook altijd door mn wekker heen, maar van deze wordt je gegarandeerd WAKKER!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geloof me (en mijn buren zijn het met mij eens) de luidste wekker, die wil je niet. Daar hebben anderen namelijk ook "plezier" van.

Voor slechthorenden (en anderen die door de wekker heen slapen) zijn er 2 oplossingen die ook prima werken:

- Tril-kussens
Die sluit je aan op een speciaal daarvoor bedoelde wekker en leg je onder je kussen of het matras. Je wordt gewekt door het trillen van het apparaat. Geloof me de wèrkt !

- Flitswekkers
Wekkers met een ingebouwde filts-lamp, zoals die van een fototoestel. I.p.v. bellen gaat deze flitsen.
Het nadeel is wel dat je van een flinke onweersbui ook wakker gaat worden.

Maar om even door te vragen...

Is het probleem de wekker niet te horen, of is het meer een probleem van hem 's ochtends negeren (en daarna weer in slaap vallen ?)

In dat geval heb je heel andere oplossingen nodig.

De eenvoudigste: zet je wekker ver weg van je bed. Dan moet je er uit om hem uit te zetten, en als je er toch al uit bent...

Je kan ook terugvallen op gadgets als De Vliegende Wekker (zie afbeelding):
Als het tijd is, zal de motor beginnen draaien en begint hij heel je kamer rond te vliegen. Hierdoor ben je verplicht om op te staan om die wekker af te zetten.
Nadeel is dat die dingen vaak niet al te lang overleven.

Ook de elders al aangedragen Wake-up Light werkt echt:
Een Wake-up Light is een wekker die u wekt u met licht dat zwak begint te schijnen en gedurende een half uur steeds feller wordt. Door het licht verandert de hormoonhuishouding in uw lichaam en ontwaakt u 'lekkerder'.
Een Wake-up Light zorgt er in de praktijk voor dat u even kunt blijven dommelen en uw lichaam de gelegenheid heeft volledig te ontwaken. Maar, er zijn erg vaste, gewoon vaste en minder vaste slapers. U moet uittesten wat voor type u bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS.: trilkussens en flitswekkers zijn te vinden in elke speciaalzaak voor doven en slechthorenden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
De trilwekker en lichtflitswekker zouden best kunnen helpen, en de vliegende wekker vind ik echt geweldig.
Oh, ik slaap wel zonder kussen, hoe kan ik de trilwekker gebruiken? Ik weet niet of ik hem niet hoor of dat ik hem negeer. Ik weet alleen dat ik bijv. een uur later wakker wordt. Zelfs samen met m'n vriend kunnen we er helemaal doorheen slapen. (hij is helaas al net zo erg) Ik heb het ook als ik op de bank in slaap val. Dan zet ik ook vaak een (Hema rinkel)wekker voor als ik in slaap val, zodat ik dan naar m'n bed kan. Maar daar slaap ik soms ook gewoon doorheen. Ik heb de app Sleep Cycle die wel lijkt te helpen. Die zet je op een bepaalde tijd, bijvoorbeeld 6 uur. Dan leg je hem in je bed en hij meet aan jouw bewegen in je slaap hoe diep je slaapt. Zo houdt hij rekening met je slaapcycli en wekt je op een moment dat je licht slaapt, vanaf een half uur voor de ingestelde tijd.
Deze helpt best wel, maar niet altijd. En wat je zegt over de buren, dat vind ik ook vervelend. Ik ben wel eens door mijn wekkerradio heen geslapen die een uur lang op z'n allerluidst gespeeld heeft. En dat om half 6 's morgens...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan hoor ! En tril-kussen hoeft niet per-se onder je kussen. Onder je matras, of tussen de rand van het bed en je matras in werkt ook wel, mits je matras niet al te dik is en je bed niet al te zwaar. Een zwaar bed trilt niet mee, waardoor het effect verloren gaat.
Ben je bang dat het niet werkt, ga dan voor de flitswekker. Zo vaak (en lang) onweert het nu ook weer niet, en goede gordijnen lossen ook dat probleem op ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh... en om uit te vinden of het om niet horen of negeren gaat...
Begin eens met de optie om een (goedkope) wekker buiten het directe bereik van je bed te plaatsen. Dan merk je het snel genoeg ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk zo'n vliegende wekker! Tijdje geleden brak ik nog bijna mijn neus door zo'n ding..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was je wellicht met het verkeerde been uit bed gestapt ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die ding kwam vaak boven op mijn kast terecht waarna ik op mijn bureaustoel moest gaan staan om het weer te kunnen pakken. Viel daarbij een keer keihard van m'n stoel af recht op mijn gezicht m'n gezicht. Ik was letterlijk in één klap wakker ;)
De wekker met het hardste geluid is niet altijd per se nodig. Ik heb weleens gehoord van deze wekker.
Hij gaat hard piepen en rolt van je nachtkastje af en rijd je hele kamer door (hij heeft een sensor) en stopt pas als je hem te pakken hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt me ook wel wat, dankjewel!
Niet de hardste wekker, maar toch redelijk hard. helpt vooral als je je wekker in je slaap uit zet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ouderwetse 'opwindwekker' geplaatst in een diep bord met c.a twaalf glazen knikkers erop, geeft een gigantisch kabaal.

Vroeger gebruikte ik zelf deze methode om op tijd mijn kranten te kunnen bezorgen.

Tegenwoordig gebruik ik totaal geen wekker meer omdat ik bijna altijd rond vier uur wakker word en blijf..maar dit even terzijde.

Groet,

Ton