Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er waterkokers met een fluitje?

Ben altijd vergeten dat ik de waterkoker heb aangezet.

1.2K
Pieterke
een jaar geleden
Ik heb al bijna 10 jaar een Bestron waterkoker annex theepot. Die geeft geen fluitje maar je hoort wel een duidelijke klik als hij afslaat.
Cryofiel
een jaar geleden
Ik heb een fluitketel...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik heb al een paar jaar de Bosch-styline waterkoker, deze geeft een luide piep als het water kookt. Het is geen goedkope, maar wel een goede waterkoker.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Er zijn waterkokers, die een akoestisch signaal geven als het kookpunt is bereikt. Je moet wel heel goed zoeken.
Als voorbeeld zet ik een link hierbij naar een voorbeeld van een waterkoker met een "signaal kookpunt". Maar er zullen er vast wel meer zijn.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Ja, die bestaan. De Alessi Kettle waterkoker gaat letterlijk fluiten zodra het water kookt. Er zit een miniatuurvogeltje op de tuit. Maar je moet er behoorlijk wat geld voor neerleggen, dat is dan weer het nadeel.
. . .
Deze fluitketel werd in 1985 ontworpen door Michael Graves.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 04 oktober 2022 20:19: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord
Amadea
een jaar geleden
Thecis
een jaar geleden
Werkt ook goed.
BonBonvanJohn
een jaar geleden
waarom zo'n fancy-pants fluitje. traditionele fluitketel werkt ook prima: https://media.s-bol.com/x7002L3WLnJz/jqPLq6W/168x184.jpg
Amadea
een jaar geleden
Omdat het vraagsteller gaat om een elektrische waterkoker!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding