Welke voorbereidingen kan ik nemen? Maandag heb ik de hele dag geen stroom!

Hallo!! Zojuist te horen gekregen dat een gedeelte in de wijk waar ik woon maandag de hele dag geen stroom heeft. Nu ben ik vanaf 12:00 gewoon aan het werk, dus zelf heb ik er geen last van! Waar ik mij wel zorgen om maak, zijn de producten die in mijn koelkast/vriezer liggen. Ik heb veel ingevroren maaltijden en vlees in mijn vriezer. Ik heb geen idee Hoelang deze bevroren blijft zonder stroom, dus vraag me eigenlijk af wat ik het handigst kan doen! Alles opmaken voor maandag gaat helaas niet lukken! Ik dacht er zelf aan om bijvoorbeeld flesjes te vullen met water en die mee te vriezen als een soort koelelementen. Hiermee kan ik mijn vriezer ook beter vullen zodat de producten elkaar koud houden ( denk ik). Ik heb een vrij oude koelkast met daarboven een apart vriesvak! Daarnaast vraag ik me af, of er meer dingen zijn waar ik rekening mee moet houden! Groetjes GNS

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er zijn plaatsen waar je zakken met ijsblokken erin kan kopen, probeer je vriezer anders hiermee wat te vullen of stop het ingevroren voedsel in zo'n speciale tas waarin het koud blijft. Toen ik het gebruikte werkte het prima en na een hele dag was het nog prima koud.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de vriezer zelf werkt veel beter dan zo'n tas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk niet dat een vriezer zonder stroom werkt hoor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een vriezer (zonder stroom) is een hele goeie koelbox.
Koelkast en vriezer niet meer openen.
Dan blijft alles zonder probleem koel/ koud genoeg. ( 24 uur )
Haal er dus op tijd spullen uit die je nodig hebt.
Een vaste telefoon met losse toestellen, werkt niet meer!!!
Houdt deuren en ramen goed dicht, want je hebt ook geen verwarming als je alleen maar CV hebt!!
Zorg voor kaarsen en zaklamp, in geval het langer duurt dan gepland.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goed antwoord op één dingetje na: 24 Uur koel of koud houden lukt bij mij echt niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is wel afhankelijk van je instelling, het onderhoud van je koelkast/ vriezer, de leeftijd, deuren moeten goed sluiten , hoe meer er in zit, hoe beter het lukt koel/ koud te houden.
Natuurlijk loopt de temperatuur op en is 24 uur erg lang, maar normaal gesproken moet het lukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Wel de koel/vrieskastdeur dicht laten en niet elk half uur gaan kijken of het nog wel koud is.. Zet de koelkast en vriezer een dag van te voren op de meest koude stand, dan is er meer speling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist Jackd, als je weet wanneer, zoals in dit geval, kan je hem / ze kouder zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, niets aan toe te voegen +.
Ik geloof niet dat ze je 24 uur zonder stroom laten zitten, wees daar geen bang voor.
Het zal hoogstens een uur of 12 zijn en dat overleven de producten in de vriezers wel.
Anders zou het energiebedrijf gigantische schadeclaims krijgen van bedrijven en particulieren. Gewoon je nergens druk over maken.