Kun je Nespresso ontkalkingsmiddel meerdere keren gebruiken?

Ik heb 4 Nespresso machines die regelmatig ontkalkt moeten worden met de originele Nespresso ontkalkingskit. Aangezien deze 9 euro kost zou ik graag hetzelfde middel in de 4 machines gebruiken en pas daarna weggooien.

Van andere ontkalkingsmiddelen gaat de machine kapot (zegt niet alleen Nespresso...), dus ik zoek niet naar alternatieve oplossingen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dat kun je niet meerdere keren gebruiken. Maar waarom til je die periode van ontkalken niet naar de 2e periode, ik doe dit al zolang ik een Jura heb en ik woon in een gebied met vrij hard water, een goede indicatie is bij mij het water reservoir, ik stel mij voor dat een Nespresso ook een reservoir voor water kent. Dus als je kalkafzetting ziet ontstaan wordt het tijd om te ontkalken, en houd je niet vast aan het ontkalkings-regime van het apparaat, die meet nergens in absolute vorm of er kalk ontstaat, die neemt een gemiddelde dH en telt daarbij de kopjes gezette koffie, en vergeet niet dat de fabrikant van de ontkalk tabletten nou net van Nespresso zelf is, en dus tot doel heeft zoveel mogelijk van die meuk te verkopen, en zeg nou zelf dan zet je toch die ontkalk-timer effe wat strakker als fabrikant?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100