Hoe komt het dat mijn arduino mega 2560 de USB verbinding verbreekt zodra ik een moederbord bovenop aansluit?

Op dit moment ben ik bezig om een 3D printer te bouwen. De Kossel K800 XL. Ik heb een originele arduino 2560 moederbord aangeschaft omdat de imitatie niet werkte. Zodra ik de moederbord RAMPS 1,4 er bovenop aansluit verbreekt mijn arduino de USB verbinding, Ook als ik geen voeding erop heb aangesloten. Zou het kunnen dat het misschien aan de Marlin 1,1 software ligt of is er misschien een kortsluiting op mijn RAMPS 1,4 moederbord?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat je stroom uit de USB niet voldoende is om én je Arduino 2560 én de RAMPS 1.4 te voeden. Ik heb dat probleem ook gehad bij mijn Geeetech Prusa i3 (heeft weliswaar een mooiere oplossing dan een losse RAMPS 1.4) De Marlin software heeft hier niets mee te maken, het programmeren/compileren heeft geen noemenswaardige invloed op dit soort gedrag. Mijn workaround was om een USB 3.0 PCI kaartje te kopen die met een Molex stekker gevoed kan worden rechtstreeks vanuit de voeding. Wat ook kan helpen is een powered USB hub. Of misschien zit er op jouw moederbord specifieke poorten die meer stroom kunnen leveren en is het een kwestie van een andere USB poort te gebruiken? Of toch misschien zo'n combo board aan te schaffen zoals in de bron?

Bronnen:
https://www.aliexpress.com/store/product/3...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100