Welke temperatuur past bij welk programma (wasdroger)?

Ik heb een medisch dekbed dat ik op 95 graden mag wassen en op 120 graden mag drogen. Maar welk droogprogramma past daarbij? Dit staat nl. niet in de handleiding van de droger.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
120 graden drogen ?
dan zou ik een brandblusser bijdehand houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een gewone wasdroger komt zeker niet boven de 100 graden, dat zou ook te gevaarlijk zijn, ga maar uit van rond de 75 graden op de warmste stand.

Het beste antwoord

Gewoon de heetste stand die mogelijk is, dat zie je wel aan de tekentjes bij de knopjes. In de handleiding spreken ze niet echt van temperaturen.

Als je al op 95 graden gewassen hebt hoef je het niet perse in de droger te doen voor betere resultaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Medische dekbedden zijn ontworpen om op hoge temperaturen te wassen en te drogen. Dat heeft te maken met het doden van zoveel mogelijk bacteriën in een ziekenhuis. Natuurlijk kan zo'n dekbed bij niet medisch gebruik gewoon gewassen worden op 60 graden. Mag dus ook gewoon in een droger.

Alleen speciale (industriële) wasmachines kunnen op hogere temperaturen wassen als dat nodig is, zoals bijvoorbeeld in ziekenhuizen.