Klopt het gebruik van 500 kub gas binnen 4 maanden als je alleenstaand ben?

Ik heb de afrekening gekregen van mijn huurhuis. Binnen 4 maanden zou ik volgens de meterstand van het gas 466 kub gas hebben verbruikt. Het betroffen de maanden januari t/m maart. Dat waren in Wageningen en omgeving toch niet zulke erg koude maanden. Ik kan me niet voorstellen dat ik daadwerkelijk zoveel gas heb gebruikt. Ik ben een alleenstaande vrouw, kookte hooguit 3 maal per week op mijn gasfornuis, ging 1 maal per dag onder de douche, waarbij ik een kortere dan gemiddelde tijd eronder stond. Ik heb de kachel op 20 graden laten staan in die periode. Ook was ik in die periode vaak niet thuis. Als ik kijk naar mijn vorige afrekening(die van 3-2013 t/m 12-2014) heb ik in 22 maanden 1327 aan gas verbruikt. Dit is dus ongeveer 3x zo hoog in 19 maanden meer.

Ik vraag mij af wat ik zou moeten doen om in die 3 maanden dit hoge verbruik te kunnen realiseren. Ik vraag mij af of dit klopt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vraag me af of die 1327 in 22 maanden wel klopt, dat zou zeer weinig zijn. Zijn misschien je onderburen verhuist? (Oude) mensen waar het altijd 22 graden was. Dat had je gratis vloerverwarming.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ten opzichte van bij ons (2 persoons huishouden) ligt je gebruik in die 3 maanden ongeveer 25% hoger dan ik op basis van die 23 maanden zou verwachten. Een wintermaand kan makkelijk een 10x zo hoog verbruik geven dan een zomermaand. Maar vooral in de winter telt een extra dagje verwarming of zoals jackd schrijft andere onderburen aardig aan.

Het beste antwoord

Het is niet heel erg hoog, vooral als je bedenkt dat deze rekening alleen wintermaanden betreft, terwijl de vorige rekening 19 maanden met slechts één winter betrof (dus bijna twee jaar minus één winter). In de winter brandt het kacheltje en dat kost qua gasverbruik het meest.
Als je een heel klein studiootje hebt is het aan de hoge kant, maar niet schrikbarend. Is het een aardig appartement dan is dit normaal. Voor een gezinswoning is het laag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik kan er wat mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je verbruik is zeker niet te hoog, ik sluit me aan bij Waldorf en Tatler en geef een plus op naam van stamper.