21%. Onder bepaalde voorwaarden valt arbeid onder een tijdelijk verlaagd BTW tarief, maar daar valt het repareren van een afzuigkap niet onder.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Creatief, maar waarom niet? Waard om te proberen!
Ik kan er niets anders van maken dan 6%:

"Het verbouwen en herstellen (inclusief onderhoud en aanleg van tuinen), isoleren, schilderen, stukadoren en behangen van woningen die ouder zijn dan 2 jaar valt onder het 6%-tarief. Ook het schoonmaken in woningen valt onder het 6%-tarief. Hierbij geldt dat de woning niet ouder dan 2 jaar hoeft te zijn."

De afzuigkap maakt onderdeel uit van de woning, hij is er 'aard- en nagelvast' mee verbonden. Het repareren van een broodrooster zou dan weer 21% zijn. Is ook keukenapparatuur maar 'los'.

Onlangs is bij mij een nieuwe cv-ketel 'gehangen': de ketel zelf werd tegen 21% gefactureerd en het werkloon tegen 6%.