waarom zijn een elektrische dekens altijd zo kort (1.30 of 1.50 m)?

Ik heb nergens langere kunnen vinden. Waarom zijn ze niet minimaal 1.70m? Een fabrikant gaf de uitleg: bedden zijn 2 m lang en kussens 50 cm, dus elektrische dekens zijn 1.50 m. Maar dat is toch onzin: het gaat toch om de persoon die er op ligt, met zijn of haar voeten gestrekt; van schouders tot tenen is gemiddeld langer dan 1.60. Dus als je warme voeten wilt, heb je koude schouders.

Weet jij het antwoord?

/2500

De dekens zijn niet langer omdat ze ivm oververhitting nooit onder een kussen mogen liggen, dus 50 cm kussen en vanaf daar 150 cm elektrische deken vult precies je bed. Het gedeelte van je lijf dat op het kussen ligt, bij sommigen alleen hoofd, bij anderen hoofd en schouders ligt dan niet warm maar dat kan ook niet Toegevoegd na 2 minuten: PS ik geef toe dat ik het ook wel wat krap vind, want als je kussen iets smaller is blijft er een klein randje over en dat voelt inderdaad (relatief) naar en heel koud. Maar er zou theoretisch gezien bij een normaal kussen geen matras vrij mogen blijven zonder die elektrische deken, behalve dus het stuk onder je kussen.

bij de lidl zijn ze soms in de aanbieding.die zijn extra lang en breed.bevalt prima hoor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100