waarom zijn een elektrische dekens altijd zo kort (1.30 of 1.50 m)?

Ik heb nergens langere kunnen vinden. Waarom zijn ze niet minimaal 1.70m? Een fabrikant gaf de uitleg: bedden zijn 2 m lang en kussens 50 cm, dus elektrische dekens zijn 1.50 m. Maar dat is toch onzin: het gaat toch om de persoon die er op ligt, met zijn of haar voeten gestrekt; van schouders tot tenen is gemiddeld langer dan 1.60. Dus als je warme voeten wilt, heb je koude schouders.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Cryofiel
10 jaar geleden
Volgens mij is een elektrische deken slechts bedoeld om het bed voor te verwarmen. Zodra je in bed stapt, doe je de deken uit. Je bed is dan warm. Daarna blijft het warm doordat je er voldoende dikke dekbedden op legt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan me ook niet voorstellen dat je daadwerkelijk
gaat slapen op of onder een elektrische deken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij de lidl zijn ze wel in extra groot.heb m zelf ook en bevalt prima.en ook nog met extra voetenwarmte en tijdschakelaar.

Antwoorden (2)

De dekens zijn niet langer omdat ze ivm oververhitting nooit onder een kussen mogen liggen, dus 50 cm kussen en vanaf daar 150 cm elektrische deken vult precies je bed.

Het gedeelte van je lijf dat op het kussen ligt, bij sommigen alleen hoofd, bij anderen hoofd en schouders ligt dan niet warm maar dat kan ook niet

Toegevoegd na 2 minuten:
PS ik geef toe dat ik het ook wel wat krap vind, want als je kussen iets smaller is blijft er een klein randje over en dat voelt inderdaad (relatief) naar en heel koud.

Maar er zou theoretisch gezien bij een normaal kussen geen matras vrij mogen blijven zonder die elektrische deken, behalve dus het stuk onder je kussen.
10 jaar geleden
bij de lidl zijn ze soms in de aanbieding.die zijn extra lang en breed.bevalt prima hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar die dekens van de Lidl zijn dan wel 2m, maar het verwarmingselement is ook niet langer dan 1.50m.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar die dekens van de Lidl zijn dan wel 2m, maar het verwarmingselement is ook niet langer dan 1.50m.