Ik heb twee elektrische boilers maar als de één leeg raakt neemt de ander het niet over. Wat te doen?

er zit wel een afsluitkraan tussen de boilers op de warmwater leiding maar deze staat open. De temperatuuraanduiding geeft aan dat de andere boiler wel warm is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

2 boilers die paralel liggen kunnen enkel erken als ze beiden identiek zijn.
Anders gaat die met de minste weerstand alles leveren, ook nadat die koud is geworden.
Beter is het om die in serie te plaatsen, zo heeft u steeds de totale capaciteit van beide boilers en ook beide verwarmingselementen die kunnen bijwarmen.

Een andere mogelijkheid is het plaatsen van een aquastaat die op zijn beurt twee magneetleppen sturen, de ene sluit en de andere opent, een driewegklep kan ook.

Indien gewenst kan ik u een tekening bezorgen.