Dat is zeer persoonlijk.

Er zijn mensen die 19 à 20 graden aan houden voor de cv. Andere mensen vinden 22 graden minimaal warm genoeg. Praten we echter over bij-verwarming... dan wordt het nog lastiger. Vloerverwarming is zo comfortabel als extra dat is niet alleen individueel al lastig maar ook nog eens als surplus.

Bij iemand met de thermostaat van de c.v. op 22 graden zal 20 graden misschien voldoende zijn, bij een ander die zich gewoonlijk met een extra wollen trui onder een deken op de bank settelt met de c.v. op 18/19 graden is de hele bijverwarming een extra die pas bij eigen ervaring op een bepaalde hoogte vastgesteld kan worden. Misschien is 18 graden wel prima voor iemand op de bank onder de wollen deken :-))
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een vloerverwarming bedoeld als bij verwarming kan je niet zomaar gebruiken als hoofd verwarming. om de eenvoudige rede dat de afstand tussen de leidingen bij een hoofdverwarming veel kleiner is. liggen de leidingen bij een bij verwarming 10 cm van elkaar zal dit voor een hoofd verwarming 5 cm moeten worden. kortom een behoorlijke hoeveelheid meer meters slang en meer verdeelpunten.