Bestaan er plafondunits (afzuigkap) die je op 2.30 meter afstand van je gasfornuis kunt gebruiken?

De reden dat de afstand zo groot is, is omdat het dak boven het kookeiland schuin is, het dak loopt in een punt.

Picture for question
3.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk niet dat dat bestaat. Maar er zijn oplossingen voor, lees dit eens: http://www.klusidee.nl/Forum/eilandafzuigkap-ophangen-aan-heel-hoog-plafond-t66159.html
Niesje1973
8 jaar geleden
Ziet er strak uit maar ik heb geen zijmuur om aan te bevestigen.....
Niesje1973
8 jaar geleden
Zie foto, dat afschuwelijke witte ding moet dus vervangen worden. Volgens de keukenzaak kan een "normale" afzuigkap hier niet geplaatst worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ben bang dat de afstand tussen de pannen op het fornuis en de afzuigkap niet te groot mag zijn. omdat de dampen en kookluchtjes dan al te veel verspreid zijn voor ze bij de afzuigkap zijn.
maar wat dacht je hier van.
http://www.keukenervaringen.nl/een-afzuigkap-in-je-aanrechtblad-het-kan/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
of deze is ook heel mooi.
http://www.interieurdesigner.be/interieurtips/detail/dampkap-in-het-werkblad-inbouwen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je ontkomt er niet aan dat er een afvoerpijp moet komen, wat zie je liever... Je kan natuurlijk een gewone afzuigkap nemen en deze met twee stalen afstandhouders (draadstaal) van 2,30m aan het plafond maken en dan die afvoerpijp ertussen...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt ook geen zijmuur nodig, alle tips zijn oplossingen voor een hoog plafond, zonder zijmuur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat je bedenkt kan gemaakt worden.
http://www.inrichting-huis.com/woninginrichting/droomhuis-jim-nicole/ Warme kooklucht zal naar boven gaan, helemaal mat een puntdak kan de afzuiging ook bovenin kunnen. Eventueel met de motor in een andere ruimte of buiten, dan ben je meteen van het geluid af.
Niesje1973
8 jaar geleden
Als je genoeg geld hebt kan alles gemaakt worden. ;-) Budget is duizend euro...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat is er mis met dat witte ding?
Kan je die niet aanpassen o.i.d.? Mijn link is een standaard kap, met een maatwerk frame.
Een merk eiland kap zit al rond de 1000,- Tel dat er nog een keer bij voor een rvs frame.
Wat freek fluweel zegt is een stuk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je nou een RVS-afvoerpijp neemt en 2 draadeinden kan dat best heel mooi worden; dan lijkt de afzuiger wel te "zweven": http://www.houtkachelkeuze.nl/rvs-enkelwandig/ Geen schouwkap nemen maar gewoon een platte onderkap: https://www.gamma.nl/assortiment/keuken-huishoudelijk/keukenapparatuur/afzuigkappen/c/keuken-en-huishoudelijk_keukenapparatuur_afzuigkappen
Niesje1973
8 jaar geleden
Pfffffffff geen idee hoe ik dat moet realiseren. Ik ga de aannemer die de badkamer gaat plaatsen om hulp vragen. Bedankt voor alle tips!

Het beste antwoord

Er zijn wel plafondunits om de lucht af te zuigen maar een afzuigkap moet dicht op de pannen hangen omdat er gericht lucht moet worden afgezogen een plafondunit zal dit niet voor elkaar krijgen.
Elke werkende oplossing zal lijken op wat je op de foto ziet, alleen in de styling kun wijzigingen aanbrengen.
Een andere oplossing is een unit die in het werkblad is aangebracht. In dat geval ben je het hele spul aan het plafond kwijt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niesje1973
8 jaar geleden
Maar hoeveel ruimte heb je dan nodig naast of achter je gasfornuis? En ik neem aan dat de motor dan onder je gasfornuis geplaatst moet worden. Daar zitten nu laden en kastjes.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan ik zo niet zeggen ze hebben verschillende afmetingen en ook in de afzuiging zijn variaties. Ga naar een goede keukenboer en leg daar je probleem op tafel en kijk welke oplossingen er zijn.