Waarom droogt mijn droger niet meer en wat moet ik mogelijk vervangen?

Ik heb een Bosch WTA 4100N/001 type SP601/61, serienr 44430372
tijdens het drogen is hij gestopt.
bij nader onderzoek werkt hij wel, maar alleen als ik met de schroevendraaier het schakelaartje in de trommelrand, zeg maar op 11 uur, indruk. Op de deur rand zit een plastic nokje hiervoor.
Dit werkt niet meer. ligt dit dan aan de schakelaar waar ik de schroevendraaier insteek? het nokje is nog helemaal heel. Of staat dit in verbinding met de schakelaar waar de vergrendeling in gaat. Dat als die stuk is hij iets niet omzet vanbinnen wat ik nu dus met de schroevendraaier doe.

Hartelijke dank alvast.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk zit dat schakelaartje van binnen los,
mogelijk is er iets afgebroken, maar het kan ook los getrild zijn.

Het zou ook kunnen dat de deur een beetje scheef zit,
dan steekt dat nokje net naast de schakelaar.

(losse (niet originele) onderdelen zijn meestal niet al te duur via een onderdelenhuis)