Is een stofzuiger van het merk Bestron iets voor mijn huishouden?

Ik heb een relatief klein huisje (appartement / portiekwoning) van een totale oppervlakte van circa 50 m2. Nu had ik bij intreden van dit huis ruim 2 jaar terug een stofzuigertje gekocht via marktplaats, maar deze (zakloze) stofzuiger verliest steeds meer de zuigkracht. Nu heb ik op wehkamp de Bestron stofzuigertje (http://www.wehkamp.nl/huishoudapparatuur/stofzuigers-stoomreinigers/stofzuigers-met-stofzak/bestron-a2010e-stofzuiger/C27_7G6_G63_737094/?PRmin=35&PRmax=350&KAPRmin=3500&KAPRmax=35000&F=2,10,3,17&SM=1) gezien, waarbij ik bij de prijs denk; kan dat wel?? Is deze stofzuiger voor mijn huishouden goed genoeg? De huidige stofzuiger had/heeft een zuigkracht volgens een website van 1500 watt. Ik kan me echter weinig voorstellen wat het verschil dan moet zijn..

Kortom: is een stofzuiger van het merk Bestron een goede koop of zal ik verder moeten kijken voor mijn huishouden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Amadea
10 jaar geleden
Soms is het vervangen van het filter al de oplossing om weer voldoende zuigkracht in je huidige stofzuiger te krijgen. Heb je dat al geprobeerd?
Pieter2011
10 jaar geleden
Over die stofzuiger zijn de meningen verdeeld. Deze kopers zijn vooral negatief (zie reviews):
http://www.kijkshop.nl/product/123265/bestron-stofzuiger-a2010e/
http://www.kieskeurig.nl/stofzuiger/bestron/a2010e/reviews/937258
Terwijl op Wehkamp.nl en op de website hieronder vooral positieve reacties staan: http://www.bobshop.nl/nl/klein-huishoudelijk/stofzuigen/stofzuigers/bestron/a2010e-stofzuiger/p40163#reviews

Het beste antwoord

Je kunt er niet teveel van verwachten. In tests scoren die hele goedkope modellen vaak matig. Vanaf zo'n €80 heb je meestal wat betere kwaliteit met een merkstofzuiger. De stofzuiger van Siemens die Beste Koop was kost nu bijvoorbeeld €99 en dan heb je wel een goede stofzuiger.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je vraagt je zelf af: "Kan dat wel? (voor deze prijs)". Nee dus. Natuurlijk kan dat niet. Voor een paar tientjes kun je geen goedwerkende stofzuiger kopen. Al helemaal niet van het merk Bestron, die ongelofelijke zooi maakt. Net zoals het merk Princess, die ook ongelofelijke meuk maakt. Het kost bijna niets, maar je hebt er ook helemaal niets aan. Een stoffer en blik zijn een betere investering met een betere prijs-kwaliteit verhouding.
escape
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Nou, ik heb ruim 10 jaar plezier gehad van een Bestron van 89 gulden. Wat bedoel je met zooi maken?
escape
10 jaar geleden
Gewoon. Meuk. Zooi. Troep. Plastic milieuverontreiniging.
Ik heb een paar citaten voor je van Kieskeurig gehaald over Bestron apparatuur:
- Ik heb dat ding 1 dag in huis gehad en maar gauw terug gebracht.
Wat een waardeloos onding. Ik dacht goedkoop uit te zijn, door deze stofzuiger (uit de hand gelopen kruimeldief?) te kopen bij de Kijkshop voor €25,-. Omdat we even niet meer te besteden hadden.
- Dat ding zuigt nog slechter dan mijn vrouw!
- Ik had hem de volgende dag gelijk terug gebracht. Lijkt wel een speelgoed ding.
- Echt een waardeloos ding. via bol.com besteld. dag één meteen retour.
- Goed is goed en slecht is slecht. Dit is de grootste miskoop van de laatste jaren.
- It sucks....
Ik ben ook van mening dat je geen goede koop doet met zo'n goedkope stofzuiger.

Als je een stofzuiger zoekt die geen zuigkracht verliest waar je jaren (10+) mee kunt doen en waar je geen extra kosten voor hebt (stofzuigerzakken) en waar je gezondheid van vooruit gaat (hij zuivert de lucht) kies dan voor een zakloze stofzuiger. Je bent wat meer kwijt maar je zult merken dat er veel minder stof de lucht in gaat bij het zuigen waardoor je na het stofzuigen een schoon huis hebt en niet een uur later weer overal stof die is neergedwarreld toen de stofzuiger uit ging.

Zeker als je huisdieren/kinderen/een longaandoening (astma/COPD oid) hebt dan doe je er goed aan een zakloze stofzuiger te kopen.