Waarom functioneert de knop van mijn draadloze deurbel niet?

Ik heb twee draadloze deurbellen gekocht bij de Action, maar ze functioneren beiden niet naar behoren. Wanneer ik de belknop binnen gebruik is er niets aan de hand, maar zodra die buiten bij de deur hangt laat hij het afweten. Het probleem zit hem in de drukschakelaar op de printplaat. Elk normaal denkend mens zou de deurbellen al lang hebben teruggebracht of in de prullenbak hebben gegooid, maar ik als techniek freak wil graag weten wat hiervan de oorzaak is en ben al ruim een week aan het experimenteren. Ik heb de bel al ingepakt in plastic, de printplaat en de drukschakelaar op de printplaat ingeseald met plastic en zelfvulcaniserend rubber en de knop geisoleerd tegen de kou, maar het probleem blijft onopgelost. De deurbel zal in China gemaakt zijn en is waarschijnlijk niet berekend op westerse / nederlandse weersomstandigheden.

Wanneer de drukknop het niet doet, dan haal ik die van de muur en wanneer ik hem in de hand heb of op de radiator legt doet hij het vaak al weer binnen een minuut.

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn en hoe dit mogelijk kan worden opgelost?

7.2K

Antwoorden (1)

Ik denk dat het probleem simpeler is dan je denkt. Buiten doet de zender het niet, maar binnen wel. Dat zou heel goed kunnen liggen aan de afstand tussen zender en ontvanger. Dit soort apparatuur is echt goedkope troep en ze zenden uit in dezelfde golflengte als Wifi netwerken die daar dus storend op werken. Terugbrengen lijkt mij een goede optie. Klikaanklikuit heeft een goede draadloze deurbel. Wel duurder dan de Action...
escape
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het batterijtje van de zender of de ontvanger bijn a leeg zijn wil het ook wel eens gebeuren dat het niet meer zo goed werkt.
Rudolf
6 jaar geleden
Dat snap ik, maar daar ligt het niet aan. Het zit echt in de werking van de belknop.