koelkast/vriezer hoeveel Kw/uur mag deze verbruiken?

Mijn koelkast/vriezer blijft draaien en verbruikt 2 Kw/uur per 24 uur

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat vaak in de gebruiksaanwijzing.

Antwoorden (1)

Oude koelkasten of vriezers gebruiken aanzienlijk meer energie dan de nieuwe modellen. Een 15 jaar oude koelvriescombinatie verbruikt meer dan 500 kWh per jaar; dat is zo'n 110 euro per jaar. Ter vergelijk: een nieuw soortgelijk model met energielabel A++ verbruikt nog maar ruim 200 kWh: nog geen 50 euro.

Nog meer info:
Kosten verbruik koelkast
Apparaat / Gem. verbruik koelkast per jaar
Koelkast met vriesvak met C-label / 387 kWh
Tweedeurs koel-vriescombinatie met A-label / 344 kWh
Koelkast met vriesvak met A-label / 236 kWh
Energiezuinige A++ koelkast met vriesvak / 129 kWh

Jouw koelkast/vriezer verbruikt dus 730 kwh per jaar. Enorm veel dus.