mijn sleutel zit vast in de wasmachine hoe krijg ik hem eruit?

Gisteren deed ik mijn was, maar vergat mijn broek na te kijken. En in mijn broek zat mijn sleutel en nu zit die vast in de wasmachine. In de trommel aan de buitenkant!
Hoe krijg ik deze eruit zonder een monteur te bellen, want ik zit nu in italie en dan snap ik er niks meer van!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.6K

Antwoorden (5)

Wow... Misschien moet je er even met verschillende mensen naar kijken, (als er nog niemand bij is). En misschien moet je het wat gladder maken met zeep of zo? Kan je hem wel goed zien of niet? Ik denk dat je als eerst moet kijken hoe hij precies vast zit. Dan kan je proberen om op de punten waar hij heel erg vast zit, hem langzaam los te trekken. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je sleutel tussen trommel en kuip is beland dan zal je je toegang naar de kuip moeten verschaffen. Dit kan enerzijds door het verwarmingselement te demonteren of via de slang van het waterafvoersysteem. Toch zou ik eerst even de waterpomp nazien of de sleutel daar in zit. Onderstaande link geeft uitleg om in de kuip te komen alhoewel het hier om een muntstukje gaat. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kan de dichting wegnemen tss de kuip en het frontpaneel, dan kan u normaal rond de roterende kuip. Daar zal u de sleutel kunnen weghalen zonder verdere demontage.
Hoe u dat kan doen ziet u op een filmpje in bijgevoegde link. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De sleutel is dus tussen de trommel en de rubber rand gegleden.
Het is de moeite waard om met een magneet je sleutel terug naar de rand te brengen en kijken of je hem dan kan pakken (misschien wel met nog een andere magneet). Zeker het proberen waard als de andere optie open schroeven is.

succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de meeste gevallen kun je de rubber manchet tussen de trommel en de behuizing losmaken. Meestal zit in de rand van deze manchet een stalen spandraad met een veer. Deze stalen spandraad achter de manchet voorzichtig lostrekken. Dan kun je de manchet lostrekken en ontstaat er een spleet tussen de trommel en her frontpaneel.

Nu de wasmachine voorover kantelen zodat de sleutel naar beneden (het front van de wasmachine) valt. Voorzichtig de wasmachine rechtop zetten en met een magneet aan een houten stokje even gaan vissen. Denk er wel om dat de magneet natuurlijk "opzij" trekt naar het metaal van de trommel. Als magneet kun je misschien een oude magneet uit een fietsdynamo slopen. Hier zit een staafje aan die je gemakkelijk aan een stokje kunt vastbinden.
Beetje geduld en het moet lukken. Succes.