Met welke systemen (ik bedoel GEEN merk) blikopeners kan men blikken openen die vallen buiten de standaard vorm (iets hogere rand, ovaal...)?

Ik moet dringend een blikopener kopen, de mijne is na 30 jaar zo bot als wat. Maar ik weet niet goed wat ik moet nemen. Over de mijne (van een bekend merk) was ik wel tevreden, maar blikken met een iets hogere rand kreeg ik er toch niet mee open. Het mesje was hiervoor te klein en raakte het te openen oppervlak onvoldoende, zodat er stukken niet geopend werden. Sommige blikken met hoge rand kreeg ik er zelfs helemaal niet mee open. En ovale blikken, daar bedankte hij ook voor.
Dus het wordt even uitkijken naar een ander model. Je hebt verschillende modellen (eenhandig, draaisysteem voor twee handen, een soort "vlindertje", "vaste" om aan een aanrecht te bevestigen....) die zichzelf natuurlijk allemaal aanprijzen, je hebt elektrische dozenopeners etc...
Welk modellen zijn geschikt om hogervermelde "taak" aan te kunnen?

Toegevoegd na 38 minuten:
een verkoopadres erbij ware wel handig als het speciale modellen betreft

Antwoorden (5)

De blikopener,zoals te vinden op menig zakmes, krijgt werkelijk ieder blik open. Het is alleen niet de snelste en mooiste/veiligste manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
k krijg alle "rare" blikken altijd open met de opener van mijn zakmes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb ruim 10 jaar met veel genoegen iedere dag gebruik gemaakt van een elektrische blikopener, die ook nog aan de muur bevestigd kon worden, heb ik nooit gedaan.
iedere dag minstens een blik kattenvoer openen, daarnaast blikken met vis (ovaal) en andere natuurlijk.

waarom "maar" 10 jaar hiervan gebruik gemaakt ? ik verhuisde en wilde dit gebruiksartikel niet meer op het aanrecht, hij staat in de kast en doet ´t nog steeds.

Toegevoegd na 31 minuten:
deze electrische blikopener had ook een magneet eraan waardoor de losgemaakte bovenkant van het blik niet in het blik zakte ( geen vieze vingers! ).

gewoon gekocht bij blokker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al 35 jaar een allesopener waar ik ook lastige blikken mee open krijg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
is een allesopener niet zoiets op dichtgeschroefde potten mee open te krijgen? bij mijn weten ken ik dat niet als blikopener. heb je misschien een link of een afbeelding zodat ik +- een idee heb welk soort blikopener dit betreft? hartelijk dank!
Ik gebruik de onderstaande blikopener. Deze heeft als voordeel dat het mesje onder een andere hoek staat, waardoor je de bovenkant van het blik er als een soort dekseltje af kan pakken, zonder troep en zonder scherpe randen. Het is ook geen "knijper", zoals het standaard model. Werkt op veel verschillende blikmodellen.
bamibal