Vast frituur vet, hoe doe ik dat in de friteuse. Gewoon die blokken in de pan leggen en laten smelten? of in het mandje?

Weet jij het antwoord?

/2500

In de pan, smelten laten en mandje erin. Na het frituren mandje erin laten. Bij het verschonen iets laten warm worden en terug gieten in de verpakking of een lege fles.

Zelf laat ik de blokken eerst smelten in een pan op het vuur want als je dit laat smelten op de warmteelementen in je frituur dan gaat het behoorlijk stinken en roken. Toegevoegd na 1 minuut: Als het gesmolten is,dan in de frituurpan doen en daarna de frituur aanzetten om op de temperatuur te komen die je nodig hebt.

ik snij het blok frituurvet eerst aan stukken en dan in de pan langzaam laten smelten , kloar!

1) Zorg ervoor dat de frietpot proper is, het oude vet of olie eruit. 2) Leg de blokken vast frituurvet in de frituurpan zonder mandje. 3) Laat de blokken rustig smelten op de laagste stand. 4) Wanneer het vet vloeibaar is kan je het mandje erin dompelen. 5) Laat het vet op de gewenste baktemperatuur komen (160-180°C) en begin te bakken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100