Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt mijn tapwater niet goed warm?

Sinds de eerste vorst dit jaar maakt onze CV ketel het tapwater niet goed meer warm. Koude douche dus, maar ook de andere warmwaterkranen geven geen heet water.
Als ik alle kachels uitzet is het water warmer en blijft dit ook zo, alleen kan ik nog steeds zonder mij te branden dit water op m'n hand laten stromen. De kachels daarentegen worden wel goed warm, warmer dan het tapwater dus. Ik heb het gevoel dat de ketel ook niet aanslaat als je de warmwaterkraan opendraait.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Toegevoegd na 5 uur:
Mijn CV ketel beschikt over aan aantal verschillende modes zou dat een oplossing kunnen zijn?
Het is een AWB Ketel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

kapotte ketel, installateur bellen
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Misschien heb je een zomer en winterstand? Lucht in de leidingen of te weinig water. Vaak staat op de ketel aangegeven hoeveel op hoeveel bar de ketel moet staan. heb je veel herrie in je leidingen dan heb je veel lucht in de leidingen en moet je ontluchten. Kijk verder of de ketel geen melding geeft. Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is typisch een geval van een (bijna) defecte 3-wegklep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, dit was wat ik zelf ook tegenkwam op een aantal forums. Maar kan het in dat geval ook zo zijn dat de centrale verwarming het wel doet, en de ketel daar wel goed op aanslaat en niet op de warmwaterkraan?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding