Waarom wordt mijn tapwater niet goed warm?

Sinds de eerste vorst dit jaar maakt onze CV ketel het tapwater niet goed meer warm. Koude douche dus, maar ook de andere warmwaterkranen geven geen heet water.
Als ik alle kachels uitzet is het water warmer en blijft dit ook zo, alleen kan ik nog steeds zonder mij te branden dit water op m'n hand laten stromen. De kachels daarentegen worden wel goed warm, warmer dan het tapwater dus. Ik heb het gevoel dat de ketel ook niet aanslaat als je de warmwaterkraan opendraait.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Toegevoegd na 5 uur:
Mijn CV ketel beschikt over aan aantal verschillende modes zou dat een oplossing kunnen zijn?
Het is een AWB Ketel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

kapotte ketel, installateur bellen
12 jaar geleden
Misschien heb je een zomer en winterstand? Lucht in de leidingen of te weinig water. Vaak staat op de ketel aangegeven hoeveel op hoeveel bar de ketel moet staan. heb je veel herrie in je leidingen dan heb je veel lucht in de leidingen en moet je ontluchten. Kijk verder of de ketel geen melding geeft. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is typisch een geval van een (bijna) defecte 3-wegklep.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, dit was wat ik zelf ook tegenkwam op een aantal forums. Maar kan het in dat geval ook zo zijn dat de centrale verwarming het wel doet, en de ketel daar wel goed op aanslaat en niet op de warmwaterkraan?