Dat kan niet zomaar. Een gaskachel die gemaakt is om te branden op aardgas, kun je niet goed en veilig laten branden op een gas met andere samenstelling. Er zijn ook gaskachels die gemaakt (of aangepast) zijn voor gebruik op gasflessen. Via marktplaats of speurders wel 2e hands te krijgen voor weinig geld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank U voor de info.
Welke aanpassingen moeten er zoal gebeuren aan de gaskachel? (Flandria R10260)
Ik zou het zeker niet doen. Propaan en butaan hebben een veel hogere calorische waarde dan methaan, oftewel aardgas. Je kacheltje brandt dan veel te fel, en je krijgt ook veel schadelijke dampen omdat de verhouding tussen lucht en gas niet klopt.