Wie heeft de ultieme tip om nooit meer te vergeten het strijkijzer uit te zetten?

Regelmatig blijft bij ons het strijkijzer aanstaan, na gebruik. Het snoer van het strijkijzer krijgt via een verlengsnoer stroom uit de wandcontactdoos. Wie heeft er een goede tip nooit meer te (kunnen) vergeten de stroom eraf te halen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik ga de vraag sluiten. Er zaten goede bruikbare antwoorden bij, maar ook veel onzin. Aangezien meerdere mensen hetzelfde antwoord hebben gegeven, ga ik geen "beste antwoord" kiezen. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.5K

Antwoorden (22)

Hang een briefje op de deur: "Strijkijzer uitzetten!"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een briefje ophangen boven de stopcontact
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die zie je toch alleen als je de stekker eruit haalt?
Koop een strijkijzer dat na een periode met automatische uitschakeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, wist niet dat het bestond, maar dit wordt
mijn volgende strijkijzer.
mechanische schakelklok er tussen zetten (in de contactdoos dus) en alleen het "uit" ruitertje gebruiken, je kunt dan de bout op bv. een ½ uur zetten, erna schakelt hij gewoon uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wilde hetzelfde antwoord geven +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij zei ook alleen de uit-pinnetjes er in stoppen.
(Bestaan die dingen nog?).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zei: alleen het "UIT" ruitertje gebruiken, dan schakelt de klok alleen "uit".
en JA, ze zijn nog volop te koop, kosten maar een paar € ff googelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hier bijvoorbeeld: http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/TS-121-MECHANISCHE-SCHAKELKLOK-SINGLE,10259,56596,233517.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog eentje: http://www.salland.eu/product/87494/alecto-mechanische-schakelklok-wit-ts324.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DeeDee heeft een heel goed punt, dit is een slechte oplossing,
Ivana
12 jaar geleden
Deze klokken gebruiken ze in bejaardenhuizen ook om te voorkomen dat demente bejaarden hun electrische apparaten aan laten staan. Het lijkt me dus een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, op kookplaten e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuke oplossing: Wel een waarschuwing: LET OP DE MAXIMALE STROOMSTERKTE die dat schakel ding mag leveren. Een strijkijzer is geen lampje..
snoer van het strijkijzer via elastiek (lang) aan je pols vastmaken, dan kun je echt niet meer zomaar weglopen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha das een goeie! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is alleen zo pijnlijk als je wegloopt en het gloeiende strijkijzer tegen je aan krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, idd slimme pokemon :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als je om wat voor reden snel weg moet, of je draait je om dan slingert het hete strijkijzer achter je aan. Tegen je aan, of tegen iets of iemand anders aan met alle brandwonden van dien.
Summo
12 jaar geleden
tja, maar de vraag was, hoe vergeet je het niet uit te zetten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
totdat de strijkijzer valt, op je teen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel te gevaarlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leer je het wel gelijk af na de eerste fout Lol
Een gemodificeerde voetschakelaar in het snoer maken, die stroom doorlaat zolang je er op staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soort dodemansknop ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahhahahahhahah
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kun je niet stevig staan tijdens het strijken omdat je je voet schuin moet houden. Vooral als je een hele hoop moet strijken. Je zou er rugpijn van krijgen.
- Geef de strijkbout zijn plaats in de kast en berg hem daarin op na gebruik. Dan kun je niet vergeten de stroom er vanaf te halen.

- Neem een verlengsnoer met schakelaar en sluit hier behalve je strijkijzer ook een lamp hierop aan. Wanneer je gaat strijken, doe je de schakelaar aan en automatisch gaat ook de lamp mee aan. Tien tegen één dat je nu niet vergeet de schakelaar uit te zetten.
Je kunt natuurlijk ook creatief zijn en iets anders in de contactdoos stoppen. Een radio die met niet al te zacht volume aanspringt, helpt ook goed om het niet te vergeten. ;-)

- Spreek met een eventuele huisgenoot af dat je pluspunten scoort als je eraan denkt om hem uit te zetten en/of dat je strafpunten krijgt als je het vergeet. Spreek een prijs/straf af die geïncasseerd wordt bij een bepaald aantal punten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mindfulness.
als je aan het strijken bent, je alleen concentreren op het strijken. pas weglopen als je klaar bent. jezelf aanleren dat je de plank inklapt als je klaar bent, dan moet je strijkijzer er ook af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook zoiets wat ik wou zeggen, toch logisch je bent ermee bezig dus hou je gefocust op het strijken en stoppen als je klaar ben. Je vergeet toch ook niet na flinke-bezoek van toilet je kont af te vegen? :P Heel even iets tussendoor... Bij mij thuis (vindt ik zo irritant) laten ze steeds de toiletdeur open staan, na bezoek. Hoe kan je dat ook vergeten, je heb die deur toch in je hand? Maar goed.
Groeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk hebben jullie 3 geen idee wat het is om vergeetachtig te zijn... OKe zoo ernstig is het niet maar het wordt als logisch ervaren als men iets niet vergeet, terwijl je als je er niet aan denkt het simpelweg niet doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist omdat ik zo vergeetachtig ben als ik mijn hoofd er niet bij houd... en dan niet weet waar de sleutels liggen,etc. etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kun je nu je hoofd bij STRIJKEN houden?
mijn zoon vergat ook regelmatig het strijkijzer uit te zetten en daarom heb ik eens een goed gesprek met hem gehad en gezegd

MOET ONS HUIS EERST AFBRANDEN VOOR JIJ HET NIET MEER VERGEET
ook kan je zeggen
wie het nog weer vergeet mag niet meer strijken

wij hebben een aparte ruimte om te strijken en tegen de kast heb ik ook een brief opgehangen voor de zekerheid met de tekst

strijkbout niet vergeten uit te zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja doei: "wie het nog weer vergeet mag niet meer strijken", dat zou betekenen dat ik ALTIJD moet strijken. Slechte tip :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk niet...ieder strijkt zijn eigen kleding..toch..hier gaat dat zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
boejejjjj zeker je vriendjes erbij gehaald
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Compensatie +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel lotte 18
Brabart , om je gerust te stellen . Geheugen heeft niets met verstand te maken . Mijn hond heeft 'n beter geheugen dan alle inwoners van het dorp waar ik woon bij elkaar . De perfecte oplossing is : De deur van de "strijkruimte" op slot doen .Met 'n sleutel of 'n schuif . Je kent de uitdrukking : de verstrooide professor ? Als ik 'n half uurtje buiten ben met de hond , moet ik in het telefoonboek kijken waar ik woon . Je moet associaties kweken . Je kan je schoen uit doen als je in ddie kamer bent , of de radio aanzetten daar ,of 'n stoel voor de deur zetten . Als je een van deze dingen doet , vergeet je het wel nog steeds , MAAR , eenmaal weg bij de strijkplank , word je eraan herinnerd dat het strijk ijzer nog aanstaat . Je kan het strijkijzer ook in het stopcontact steken waar je 'n "timer"in hebt gestopt . Dan gaat hij vanzelf af na de ingestelde periode .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deur op slot is niet slim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom is dat niet slim ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan je niet weg als er wat gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet 'n breekkbaar haakje of schuifje aan maken .Iets wat je ZO opentrekt .HET IS GEEN KLUISDEUR ! Als je iets doet moet je natuurlijk GOED nadenken !
Dat lijkt me nogal simpel: Zodra je klaar bent met strijken, er een gewoonte van maken om de stekker eruit te halen! Dan blijft ook niet in het stopcontact zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Laat je moeder bij haar thuis strijken.
- Gooi na het dragen je kleren weg
- Draag ze ongestreken
- Breng ze naar een wasserij
- Strijk in de tuin met een verlengsnoer. (Als je naar binnen moet neem je alles mee)

Of volg één van de tips van de vorige antwoorden.
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, die van in de tuin strijken is goed...
Alleen met sneeuw ga ik niet in de tuin strijken, en met regen trouwens ook niet...
Doe je alles voor niets...
Ik zou een kookwekker zetten of wekker.Je zet de wekker dan op 30 minuten dan loopt hij af en dan direct de strijkijzer uit zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik strijk altijd de zakdoeken het allerlaatste. Twee zakdoeken voor de laatste gaat het strijkijzer uit. Dan strijk ik "gratis"de laatste twee. Simpel,werkt prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tip is, dat je het beste heel ergens anders moet gaan staan, dan waar je de strijkbout opruimt. Dus als je hem in de kast zet in kamer 1, ga dan strijken in een heel andere kamer.

Als je dan klaar bent en je gaat alles weer terug zetten, dan strek je de stekker eruit en ruim je de strijkbout weer op. En ook de plank.

Ik vergat het ook steeds, en ik ging ook ergens anders staan. Na een tijdje wordt het een gewoonte en hoef je niet meer ergens anders te gaan staan, want het eerste dat in je op komt is, stekker uit de muur!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''Je geheugen verbeteren voor dummies!''

Je geheugen over het algemeen dus proberen te verbeteren, want je kan wel een briefje ophangen e.d. maar daarmee pak je niet de oorzaak aan maar een van de (vele?) gevolgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn tip, want dat vergete ik vroeger ook altijd: meerdere keren controleren of het strijkijzer uit is. Net zolang tot het een automatisme wordt en dat je baalt dat je steeds moet controleren, dan leer je het door ergenis enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waarom die 2 minnen?
flyingcrow
12 jaar geleden
Omdat er hier hobbyminnaars actief zijn, van mij + dus (en ook de andere goede tips+)
Mijn eigen manier : ik stop * altijd* een grote markeer viltstift in mijn sok als ik aan het strijken ben. Pas als het snoer van de strijkbout uit het stopcontact is haal ik de markeer viltstift weer uit mijn sok .

Maar een nog betere tip : koop een groot elastisch band en bindt hem om je enkel . De andere kant van het elastisch band om de strijkplank binden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en als je dan vergeet die stift in je sok te stoppen........
walter
12 jaar geleden
Sokken strijken???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik strijk altijd op blote voeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eigen vastmaken aan de strijkplank is niet zo slim. Stel dat je snel weg moet, of even het gestreken overhemd op een hanger moet hangen. Je doet onbewust een stap van de strijkplank af en je sleept heel de strijkplank inclusief strijkbout met je mee...
Zet je strijkijzer op een stekkerblok met schakelaar met lampje. Dan zie je het lampje branden en heb je er eerder erg in.
12 jaar geleden
walter
12 jaar geleden
Die -1 vind ik prima hoor. Maar geef dan op z'n minst aan waaróm dit geen goed idee is...
Bevestig een wasknijper aan het snoer van het strijkijzer, vlak bij de stekker. Als je gaat strijken haal je de knijper van het snoer en doet hem ergens aan je kleding. Na het strijken doe je de knijper weer aan het snoer, nadat je de stekker uit de wandcontactdoos hebt gehaald. De knijper aan je kleding herinnert je er vanzelfsprekend aan, dat de bout nog aan staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn strijkijzers die vanzelf uitschakelen als ze een halfuurtje rechtop op hun "kontje" hebben gestaan. Koop er zo één.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aansluiten op een stekkerdoos waar ook de radio op aangesloten is. Radio nooit uit doen. Uitschakelen dmv de schakelaar vd stekkerdoos.
Zolang je de radio hoort weet je dat het strijkijzer nog aanstaat.
Strijkijzers die vanzelf uitschakelen bij geen gebruik zijn ook handig. Maar nog steeds minder veilig.