Wie weet wat het middelste omschakel knopje betekent van deze oude vaatwasmachine type amcor super pony (nergens iets over te vinden)

Ik heb van deze vaatwasser geen boekje, gehad van m'n vader. Links staat ook nog een soort zonnetje maar dat zou voor zout bijvullen moeten staan, dit kan ik ook nergens in dat ding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zonnetje links met het ronde lampje is normaal gesproken een waarschuwing dat het resevoir voor glansspoelmiddel leeg is.
Het teken voor zout is meestal twee in elkaar gedraaide pijltjes, dat zie ik hier niet.
(Betekenis van de middelste schakelaar weet ik ook niet.)

Het beste antwoord

Het zout moet meestal onderin de vaatwasser, daar ligt waarschijnlijk een soort roostertje wat je er uit kan pakken en dan zit daaronder meestal het zoutreservoir.

Hoe oud is de vaatwasser?

Als ik dat tekentje op de middelste knop zie lijkt het wel of je het verwarmingselement aan en uit kan zetten daarmee. Ik kan me er iets bij voorstellen dat als het een oude vaatwasser is dat er dan zo'n functie op zat destijds

Dus in mijn ogen, of draaien zonder verwarming van het water, dus met koud water (soort spoelen dus),
of het element aan en dan kan je kiezen tussen 55 en 65graden met de 3e knop.

Ik denk dat dit het is, maar mocht iemand anders het zeker weten dan zien we het snel genoeg..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi buksie, ja dat heb ik me ook eerst bedacht omdat er verderop naar rechts (ja me foto is gedraaid, snap ook niet waarom) een functie zit om fruit te spoelen en dan staat dat tekentje erbij met een kruis erdoor heen; dus dat je fruit kan spoelen met koud water. Er staan dan ook druiven op, haha. Me vaatwasser is denk ik van 1994, ik was 6 toen me pa dit gekke ding kocht. Nu 23 en het leek me wel leuk want het is een klein vaatwassertje, als je toch alleen woont :) ik ga nog eens op zoek naar dat zout reservoir, misschien zit dat er wel niet eens in.

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is dat een soort spanningsbeveiliging die je aanzet als je een ongeaarde stroombron gebruikt. Een soort zekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt me sterk, een vaatwasser moet altijd op een geaarde aansluiting. Als bijv. de waterpomp lek raakt (en er dus water door het electrische gedeelte lekt) kan de hele machine anders onder stroom komen te staan.