Waarschl zijn de lagers versleten,
of de rubberen ring achter de deur is kapot

je haalt de deksel van de wasmachine af, en dan draai je met de hand aan de trommel, en dan kijk je of de trommel er recht in zit, en of hij ergens schuurt, dan kan je voelen waar hij evt aanloopt, dus waar het probleem vandaan komt..

Afhankelijk van de type wasmachine die u heeft, is het moeilijk of makkelijk te repareren./vervangen.

uit het raam donderen is ook een optie, dan doet hij waarschl niets meer en ben je van het lawaai af

Of doe wat je in onderstaand filmpje ziet

Toegevoegd na 16 minuten:
een lager kost ongeveer een schatting (30 a 40 euro),
het laten maken kost wel een flinke duit.

Maar als u zelf handig bent , moet u bij de motor zien te komen aan de onderkant, en daar koppel je de V snaar los,
Als je pech hebt moet u de trommel er helemaal uit halen.
dan de lager aan de achterwand van de wasmachine vervangen,

En als u geluk heeft kunt u via de achterkant bij het lager komen en hoeft de trommel er niet uit.

Let op de AS die aan de trommel bevestigt zit dat deze in goede staat verkeerd, anders moet deze ook vervangen worden.

Afhankelijk van het merk en model dat u heeft, gaat het u makkelijk of moeilijk af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ga eens naar de winkel waar je hem hebt gekocht.
Of zoek iemand op die heel handig daarmee is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan hoe oud die machine is en of je er nog garantie op hebt. Zo te horen is er een lager defect. Als je handig bent kun je die zelf vervangen voor een euro of tien en met een uurtje sleutelen.
Dan moet je de muizen de wasmachine uit jagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen een wat mindere hoeveelheid was in doen en kijken of dit wat helpt.

Toegevoegd na 52 seconden:
Anders zou ik 'm ook even na laten kijken door een professional of handig iemand :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je moet doen, overdenken om een nieuwe te kopen, uit t raam donderen krijg je problemen met de milieu diensten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk een lager stuk. Als de machine al oud is, compleet vervangen. Als de machine verder nog goed is alleen defecte delen vervangen.
jc54
13 jaar geleden
Mijn wasmachine had dat laatst ook en toen bleken de koolstofborstels versldten te zijn. Na vervanging was het opgelost.
Alleen, niet alle wasmachines hebben koolstofborstels, ik weet niet of dat bij jou wel het geval is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het idee hebt dat het een snaar is dus heel hard piepen tijdens het draaien dan kan het de snaar zijn die achter in zit. Wij hadden dit ook gehad en er is iemand gekomen die heeft het schoongemaakt en nu doet ie het weer zonder piepen. Als tip gaf de monteur dat je af en toe een heet programma draaien. Of het werkt weet ik niet.