Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe sluit ik mijn wasmachine en droger aan op een trekschakelaar?

Ik ben mijn wasmachine en droger opnieuw aan het aansluiten op de trekschakelaar, maar het viel mij zojuist op dat één van de 2 apparaten (de wasmachine of de wasdroger) de nuldraden en fasedraden die van binnenuit komen, samen zijn gevoegd. Is dat niet gevaarlijk? Kan ik het precies weer zo aansluiten? Zie de foto en ik heb ook een filmpje: https://streamable.com/qsau8

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.9K
TurfGraver
6 jaar geleden
Hoe zou u het anders willen aansluiten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als ik U was zou ik het maar laten doen door iemand die er echt verstand van heeft.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Ik zou het niet precies zo aansluiten als het zat, ten eerste zit het helemaal niet goed en ligt bij de nuldraad gewoon alles bloot en is hier en daar de isolatie beschadigd, de trekontlasting op de aders en niet op de mantel, en ten tweede wil je geen twee apparaten op een trekschakelaartje die gezamenlijk wel 4 kW kunnen trekken, je hoort als je het netjes wil doen per machine een schakelaar te nemen. Dit is broddelwerk die je uiterst nauwkeurig moet (laten)herstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding