Waarom druppelt mijn geiser en waar komt de druk vandaan?

Ik heb een geiser/boiler die boven mijn aanrecht hangt. Deze druppelt constant maar door en ik heb dan ook de kraan waar het uit druppelt zo in mijn goot moeten plaatsen dat ik het niet hoor. Echter wil ik dit natuurlijk wel compleet zien te stoppen. Nu druppelt het harder als ik hem aanzet en hij het water op temperatuur brengt. Hou ik mijn vinger voor de kraan, begint het water te lekken tussen twee pijpjes in (om precies te zijn het stuk dat de geiser en de koudwaterpijp verbind (waar de open/dicht kraan op zit) en de geiser zelf, daar lekt dus nu water uit als ik het bij de kraan zelf waar het uit hoort te komen tegenhou!

Waar komt dit door en hoe kan ik dit stoppen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Boilers " lekken" altijd. Je hebt een boilercombinatie. In de boiler zelf zit meestal ( afhankelijk van merk en type ) een soort opvangbakje.
Het zou kunnen dat dit nu verstopt zit. Zonder merk en type is het moeilijk te bedenken wat je eraan kunt doen.

Een inlaatcombinatie zal altijd water "lekken". Het is een combinatie van een overstortventiel en een keerklep. Als de boiler afkoelt door vebruik van warmwater en gevuld wordt met koud water, zal bij verwarming dit water uitzetten en het "te veel" aan water gaat via de overstort naar het sifon.
Je moet je juist zorgen maken als er geen water naar de sifon gaat.
Oude installaties hadden geen inlaatcombinatie en konden het "te veel" aan water terug sturen naar de koudwater leiding. Dat is echer nu niet meer toegestaan. .