Hoe verplaats ik video's van de camera naar de PC?

Het gaat om een video camera.

Het is een waar kleine video bandjes ingaan. Nu wil ik mijn opnames verplaatsen naar de computer.

Daarvoor heb ik een kabel gekocht zodat het zou moeten werken, maar mijn pc en laptop zeggen dat het apparaat niet herkend wordt.
Moet ik iets installeren zodat de camera herkend wordt en ik alles naar de computer kan verplaatsen?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 26 minuten:
Het gaat om een JVC
GR-DF420

Toegevoegd na 52 minuten:
Zie afbeelding voor kabel. Een gewone usb aansluiting geloof ik.

Toegevoegd na 1 uur:
Heb nog eens gecheckt, het is een firewire kabeltje.

Toegevoegd na 1 uur:
Nu zegt hij dit (zie afbeelding)
Hij leest hem nu ik het kabeltje in een andere usb gat heb gestopt.

Dus het probleem zal zijn dat ik iets niet geïnstalleerd heb...

Toegevoegd na 2 dagen:
Iemand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Antwoorden (4)

Je moet eerst een driver installeren voor de videocamera. Driver kun je vinden via internet en dan downloaden. Daarna zal de computer de camera als het goed is wel herkennen.
13 jaar geleden
Zoals AlphaLimaSierra al vermeld heb jij je drivers nodig van je videocamera.

Als je het merk van de camera weet, dan kun je hierbij vast wel de drivers vinden bij de fabrikant.

Vaak worden dergelijke camera's met drivers geleverd voor Windows, als je de CD rom nog kunt vinden, dan zou dit het eenvoudigste zijn.

Kan je het echt niet vinden? Zet dan hier even je merk en type, misschien kunnen we je helpen bij je zoektocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je camera heeft de navolgende in/uit gangen;
DV Output
S-Video Output
AV Output
USB
Mic Input
Welk kabeltje gebruik je???
De beste, meest betrouwbare en makkelijkste is de DV Output, deze verbind je met de PC aan de FireWire ingang en hier heb je dan geen drivers voor nodig. Mocht je PC deze ingang basis niet hebben, dan koop je voor ca. EUR. 18,00 een insteekkaard, welke je dan wel met drivers in de PC installeert en klaar is kees. Voor het ophalen van je video's uit de kamera zijn diverse progjes op internet voorhanden (gebruikelijk is dat JVC dit ook aanbied)
DV is een 1:1 overzetten van video data (zonder compressie), neemt weliswaar veel ruimte in, maar geeft verreweg het mooiste beeld en draagt tevens het geluid in zich mee (verschijnt in de PC als een bestand met de AVI extensie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij een firewire aansluiting heeft moet je die gebruiken. Dat gaat snel en zonder drivers. werkt altijd.