Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het formaat van foto's wijzigen?

Op onze vakantie hebben we per ongeluk alle foto's gemaakt met de instelling op 16:9 (2M), voor weergave op breedbeeldschermen. Als ik deze foto's laat ontwikkelen zijn ze heel langwerpig.
Nu wil ik dezelfde foto's wijzigen naar 4:3 (5M). Voor afdrukken van 10x15cm.
Hoe kan ik dit het beste doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Er zijn ingewikkelde manieren maar ook eenvoudig. Ik zal je de eenvoudige uitleggen. Ga naar de map waar je de foto's hebt neergezet. Klik 1 foto aan, doe dan ctrl + A. Nu heb je alle foto's geselecteerd. Doe rechter muisknop kopieren naar, kies e-mail daar krijg je 4 keuze mogelijkheden. Kies voor het grootste vaste formaat dus Groot formaat. Nu vormt het systeem al je foto's in een keer om. Stuur het naar je eigen mailadres (gelijk opslaan werkt nl vaak niet). Je krijgt de foto's in het juiste formaat terug via je mail. Ga weer op de bestanden staan, kies alles opslaan en zet ze in de map van je keuze. Klus geklaard
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan Photoscape gebruiken.. dat is een freeware om je foto's te editten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik het programma ACDSee. Hiermee kun je afbeeldingen bekijken, hernoemen en ook aanpassen. Er zit ook een optie in voor formaat van foto's te veranderen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Gebruik een willekeurige foto-editor, of het verwerkingspakket van waar je de foto's laat afdrukken.
Ik ben bang dat je elke foto zelf moet doorlopen en moet snijden. Want alleen dan kan je de mooiste uitsnedes maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding