Hoe noem je zo'n kabeltje waarmee je foto's van de digitale camera overzet naar de pc?

Ik ben het kabeltje kwijt waarmee ik foto's van de digitale camera (sony cybershot) overzet naar de computer/laptop. Nu wil ik een andere kopen of nog liever een soort universele als die bestaat, maar dan moet ik wel weten hoe je zo'n kabeltje noemt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Camera's
1K

Antwoorden (7)

Dat heet een USB-Kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Usb kabeltje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heet een USB-kabel. Je moet er wel nog even opletten of de ene kant een "mini"of "micro"-USB stekker is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een USB kabel ga met je toestel naar de bijvoorbeeld: dixons en vraag of ze een usb kabel hebben voor het soort ingang van je fototoestel. dan weten ze meestal de goede wel te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
USB aan de ene kant en Mini-Usb aan de andere kant
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt wel per camera. Maar de meeste camera's gebruiken een mini usb naar usb stekker. (zie afbeeldingen) Vaak Sony camera's hebben een speciale stekker die alleen op dat specifieke model camera past, dus daar moet je wel bij opletten. Eerst even kijken in de handleiding of zoeken op internet! Op een site als www.dealextreme.com kun je vaak dit soort kabeltjes voor een paar euro bestellen. Dan bestel je rechtstreeks bij de fabrikant in China. Nadeel is wel dat het 3 weken kan duren voordat je kabeltje met de post binnen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n kabeltje noem je een usb-kabel. Maar dan zul je wel allerlei verschillende kabeltjes vinden, let er dus wel op of hij wel geschikt is voor jouw camera!