Wat zijn kwalitatief goede merken als het gaat om objectieven voor een Canon DSLR behalve die van Canon zelf?

Canon is prijzig maar er zijn zoveel andere merken dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie weet er websites met vergelijking informatie, tips enz enz???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Camera's
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zelf kijk altijd naar de beelden zelf die gemaakt zijn van een specifieke lens. Dan kan ik het zelf beoordelen.
Dit is de site waarop ik de beelden bekijk. Kies je lens en eventueel je camera. Kijk dan ook naar de betere lenzen om een vergelijk te maken.
www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=42&perpage=12&focal_min=none&focal_max=none&aperture_min=none&aperture_max=none&res=3

Het beste antwoord

Alle merken maken goede en slechte objectieven, het hangt ook bij Tamron en Sigma er erg van af of je veel of weinig geld uit wilt geven. Bij de meeste objectieven geldt dat duurder beter is, en hoe minder zoom en hoe groter het diafragma (lager nummer! bij voorkeur 2.8) hoe beter de lens. Maar er zijn uitzonderingen. Ik lees de tests op http://www.slrgear.com/reviews/index.php altijd voor ik afscheid neem van mijn zuurverdiende centjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk antwoord ;) Een vraagje:
Ik weet dat een grotere diafragma zorgt voor een grotere/hogere lichtopvangst...
Maar maakt een grotere diafragma echt een betere lens?
Als dat zo is: hoe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat eerste was trouwens niet ondermijnend bedoeld =o
Ik richte hier op het grapje aan het eind ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een groter diafragma maakt geen betere lens, maar wel een duurdere. En aan duurdere lenzen worden hogere eisen gesteld, zowel door de ontwerper/fabrikant als door de eindgebruiker.
Er staat overigens in de zin over diafragma niet per ongeluk: Bij de meeste objectieven etc.
Een groot diafragma geeft geen 100% garantie, vandaar de link naar de testsite.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (3)

Sigma en tamron
Http://tweakers.net/pricewatch

Wat voor foto's wil je maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergeet ook Tokina niet:
http://www.tokinalens.com/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik fotografeer voornamelijk gebouwen, details, objecten.Ik werk nu veel met de Canon 18-135 echter ik wil een groter diafragma voor meer lichtopbrengst. Had mijn oog laten vallen op de Canon EF 27-70 f/4t IS USM echter dat is voor mij even te duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken jou budget niet maar voor tussen de 350 en 400 euro kun je de volgende lens van Tamron kopen:
Tamron 28-75mm F2.8 XR DI
Hier met de f/2.8 heb je natuurlijk meer lichtopbrengst dan met die Canon f/4.0
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die lenzen die laag beginnen en hoog eindigen qua millimeters hebben vaak een iets slechts met de scherpte =P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De 28-75mm van Tamron staat zeer goed bekend. Het enige bezwaar is de wat trage autofocus, voor genoemde onderwerpen geen enkel bezwaar.
De vraag is wel erg algemeen gesteld. Wat zoek je? Groothoek of tele, zoom of vast?
Voor groothoek heeft ook Tokina een paar hele mooie opties, voor tele zijn Sigma en Tamron opties en daar houdt het dan ook wel zo'n beetje mee op. Er bestaat nog een Samyan oid, maar die heeft alleen handmatige objectieven, net als Carl Zeiss, maar die laatste zijn ook onbetaalbaar.
Wil je echt kwaliteit, zul je sowieso een smak geld uit moeten geven, de goedkopere zijn ALTIJD minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tokina, Sigma en Tamron zijn goede merken.
Kijk je in hun lenzenlijst dan zie je dat ze zowel een goedkope als een dure lijn hebben.
In de goedkope lijn zitten regelmatig hele goede lenzen. Kijk daarvoor op verschillende forums (Dpreview gebruik ik vaak).
De dure lijn is vergelijkbaar met de merklenzen en voor sommige toepassingen zelfs beter. Ook hier kun je op forums kijken en in testrapporten.

Verschil in de dure/goedkopere lijn is niet alleen optisch, maar ook mechanisch en gebruikte materialen.

Als je later je lenzen wilt inruilen blijken merklenzen vaak beter hun prijs te behouden.