Wat zijn kwalitatief goede merken als het gaat om objectieven voor een Canon DSLR behalve die van Canon zelf?

Canon is prijzig maar er zijn zoveel andere merken dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wie weet er websites met vergelijking informatie, tips enz enz???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alle merken maken goede en slechte objectieven, het hangt ook bij Tamron en Sigma er erg van af of je veel of weinig geld uit wilt geven. Bij de meeste objectieven geldt dat duurder beter is, en hoe minder zoom en hoe groter het diafragma (lager nummer! bij voorkeur 2.8) hoe beter de lens. Maar er zijn uitzonderingen. Ik lees de tests op http://www.slrgear.com/reviews/index.php altijd voor ik afscheid neem van mijn zuurverdiende centjes.

Sigma en tamron Http://tweakers.net/pricewatch Wat voor foto's wil je maken?

De vraag is wel erg algemeen gesteld. Wat zoek je? Groothoek of tele, zoom of vast? Voor groothoek heeft ook Tokina een paar hele mooie opties, voor tele zijn Sigma en Tamron opties en daar houdt het dan ook wel zo'n beetje mee op. Er bestaat nog een Samyan oid, maar die heeft alleen handmatige objectieven, net als Carl Zeiss, maar die laatste zijn ook onbetaalbaar. Wil je echt kwaliteit, zul je sowieso een smak geld uit moeten geven, de goedkopere zijn ALTIJD minder.

Tokina, Sigma en Tamron zijn goede merken. Kijk je in hun lenzenlijst dan zie je dat ze zowel een goedkope als een dure lijn hebben. In de goedkope lijn zitten regelmatig hele goede lenzen. Kijk daarvoor op verschillende forums (Dpreview gebruik ik vaak). De dure lijn is vergelijkbaar met de merklenzen en voor sommige toepassingen zelfs beter. Ook hier kun je op forums kijken en in testrapporten. Verschil in de dure/goedkopere lijn is niet alleen optisch, maar ook mechanisch en gebruikte materialen. Als je later je lenzen wilt inruilen blijken merklenzen vaak beter hun prijs te behouden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100